donderdag 21 april 2005

Jeuk!

Vanmorgen werd ik wakker na een ongestoorde nacht slapen.
Gisteren was ik na drie lange weken klaar met de Tavanickuur! En daarmee hoopte ik niet alleen van de beestjes af te zijn (wat toch ook niet het geval is :-S) maar ook van mijn slapeloosheid.
Gisteravond kon ik nog niet rond een uur of elf naar bed, daarvoor was ik nog niet moe genoeg. Maar toen ik uiteindelijk om 01:00 uur naast Sjoerd lag, kon ik nog maar vijf minuten lezen. Daarna waren mijn ogen té zwaar en was mijn lijf té moe. Heerlijk! Wat een verademing.
Ik werd niet wakker voor een plasje, werd niet gestoord door een onverklaarbare nachtelijke hypo en sliep een gat in de morgen. En toen ik mijn oogjes opende scheen de zon ook nog! Wat is het leven toch mooi...

Al een paar dagen heb ik vreselijke jeuk. Heel irritant!
Nu ik klaar ben met de Tavanic kan ik het vermoeden dat het door het antibioticum komt van mijn waarom-heb-ik-zo'n-jeuk lijstje afstrepen.
Een andere vermoedelijke oorzaak is de zonnebank. Misschien toch in combinatie met de antibioticumkuur.
Ik heb er nu drie keer onder gelegen en sinds die tijd jeuk en krab ik me een slag in de rondte. Van sommige antibioticumkuren is bekend dat je tijdens gebruik ervan de zon moet mijden. Dus ook de zonnebank... Ik weet alleen even niet meer of dat nou ook voor Tavanic geldt. De bijsluiters zijn namelijk al zo'n drie weken geleden opgehaald door de papierophalers van de schutterij.

Voorlopig dus maar even geen zonnebank en hopen dat de jeuk snel verdwijnt. Want nóg vervelender dan jeuk en krabben vind ik naar de dokter gaan...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Irène,

Bel even naar je apotheek die weet wat er in de bijsluiter staat.
groetjes Marianne

Anoniem zei

Dag lieverd,

Tijdens het schrijven van een scriptie is het heerlijk als je ook nog andere dingen "moet" doen. Zoals bijlezen op jouw site.
Ook ik heb de zembla-aflevering gezien. 't Is toch bij de wilde beesten af hé! En je moet het je allemaal zomaar laten aanleunen, of je wilt of niet. Nou, mijn politieke keuze is zo gemaakt hoor!
Kun je niet een dagboek voor een krant schrijven? Volgens mij zijn politici en ook kiezers het best met voorbeelden te overtuigen van de onrechtvaardigheid van dit beleid. Je loopt wel het risico dat ze je dan als schrijfster ontdekken!
Maar dat is wat mij betreft zo gek nog niet.
Knuf en sterkte de komende tijd.

Marlies