zondag 24 april 2005

Oma en D.

Ondanks de vermoeienissen van gisteren was ik vanmorgen al om 8:15 uur wakker. En dan bedoel ik ook echt helemaal hartstikke klaar-met-slapen wakker. Nou ja!
Omdat Sjoerd nog lekker naast me lag te knorren besloot ik om 8:45 uur maar op te staan zodat hij niet wakker kon worden van mijn gewoel.

Helemaal fit voel ik me vandaag niet, maar het geheel valt toch ook zeker niet tegen. Ik heb behoorlijk wat spierpijn in mijn schouders, rug en kont (maar ik ben dan ook helemaal niks gewend...) en mijn hoofd staat gewoon op standje duf. Maar totaal gesloopt, finaal uitgewoond en buitengewoon brak voel ik me niet. Hoera!

Dit weekend logeert mijn oma bij mijn ouders en vanmiddag kwamen ze gedrieën even gezellig op de koffie. Oma houdt naast de nodige potjes Scrabble wel van een uitje met de auto en gelukkig ook van haar kleindochter en kleinschoonzoon.
We zaten in onze heerlijke, zonnige tuin aan de koffie met kersenvlaai toen D. belde. D. is een vriend van Sjoerd en sinds dag één een trouwe lezer van mijn dagboek. En niet alleen van dat van mij... Hij is dan ook zwaar verbolgen dat het dagboek van @rian (zie @rian's dagboek) op 25 juni a.s. wordt gesloten.
Ik kreeg als commentaar dat ik wel eens even wat vaker mijn dagboek mag updaten... Toen ik hem beloofde het vandaag te doen durfde hij ook nog te vragen hoe laat dat zou gaan gebeuren! De vlerk. ;-) Maar even later beloofde hij Sjoerd dat hij wel eens in Duitsland zou kijken naar de door mij gezochte Ravioli waar ik laatst over schreef. Ja, en dát maakt natuurlijk alles weer goed.

Oma heeft mijn website ook nog even gelezen. Toen ik haar het stukje liet lezen over mijn dwangneurotische trekjes zat ze helemaal ja-knikkend op haar stoel. Ze begreep me volkomen! Ze vertelde over haar hulp die ze sinds kort heeft en die het allemaal héél erg goed bedoelt, maar die de emmer opruimt in het schuurke met de natte zeem en spons er overheen gedrapeerd. "Maar da hit un plotske!" verzuchtte oma dramatisch.
Ja, er staat mij nog een hoop te wachten...

1 opmerking:

Sjoerd zei

Ja, en mij staat ook nog een hoop te wachten: een dwangneurotisch vriendinnetje en een licht weblog-verslavingsgevoelige vriend, ga er maar aan staan ...