maandag 2 mei 2005

Arme Rover...

Vanmiddag had ik afgesproken om gezellig naar E. te gaan. Van tevoren belden we nog over het tijdstip van mijn aankomst en ik checkte meteen even of Rover mee kon komen, voor de zekerheid. E. heeft namelijk ook twee honden en daar past ons Rovertje tien keer in.
E. stemde ermee in, maar op de achtergrond hoorde ik haar man zeggen dat hij het niet zo'n slim idee vond. Sjeng en Sumo* kenden Rover nog niet en met name Sumo kan nogal heftig reageren op vreemde honden, vooral op eigen terrein.
Toch besloten we de gok te nemen, eens moet tenslotte de eerste keer zijn...

Iemand die het spreekwoord 'berouw komt na de zonde' kent, begrijpt subiet hoe ik me vanmiddag voelde toen ik de poort van E. opende en Sumo vrijwel meteen op Rover dook.
Van alle kanten werd ons kleine onschuldige hondje te pakken genomen door dat zwarte reusachtige monster! Nog nooit heb ik Rover zo hard horen janken en kermen. Plukjes wit haar dwarrelden door de lucht. Middels een snoekduik waarbij hij zichzelf van zijn riempje wist te ontdoen, gelukte het Rover aan de bijtgrage puppietanden van Sumo te ontsnappen en de gang in te vluchten. Aldaar zette hij zich op de deurmat en jankte en kermde hij nog een poosje heel zielig verder. Een eerste inspectie leerde dat het vooral showbijten was geweest, waaraan onze Rover was onderworpen. Ik zag geen grote, gapende wonden en goddank sijpelde er geen bloed uit zijn billen. Het nat wat er wel zat, was gewoon kwijl van Sumo.
E. had haar honden inmiddels in de keuken gepositioneerd en de toegang tot de kamer versperd met een hekje. Heel voorzichtig durfde Rover achter mij aan de woonkamer te betreden. Gulzig slokte hij het voor hem klaargezette water naar binnen en daarmee kwam de rust weer over hem. En mij!

De rest middag verliep gelukkig zonder noemenswaardige drama's. ;-)
Toen het tijd was om weer naar huis te gaan hebben we wijselijk de voordeur genomen, opdat een tweede confrontatie uit kon blijven.
En Rover? Die laat ik in het vervolg thuis als ik naar E. ga...

* Sjeng en Sumo zijn Sharpeihonden. Sharpeihonden staan bekend als uiterst lieve, maar waakzame honden die hun territorium tot op het bot verdedigen.
Buiten dit incident ken ik Sjeng en Sumo als ontzettend lieve beesten en het eerder gebeurde heeft dan ook geen invloed op de vriendschap tussen E. en mij! ;-)

1 opmerking:

Anoniem zei

gelukkig maar!
Elke, Sjeng en Sumo