maandag 9 mei 2005

Er is er één jarig hoera hoera!

Een poosje terug schreef ik over mijn petekind R. en wat een heerlijk ventje het is.
Vandaag is hij drie jaar geworden en vanmiddag vierde hij zijn feestje. Sjoerd moest jammer genoeg werken, dus toog ik in mijn eentje (eigenlijk samen met Rover maar daar zou ik voorlopig niet meer over schrijven) naar Brabant. We hadden een radiografisch bestuurbare auto - voorzien van het keurmerk '3-jarigen proof' - voor hem gekocht. En voor de fun een kinderzonnebril.

Ik heb nog nooit iemand gezien die zich zo jarig voelde als R.! Bij aankomst stond hij in de deuropening al te glimmen van vreugde en toen ik vroeg wie er hier jarig was scandeerde hij luidkeels "ikke!". Ons cadeau zat in een grote zak en het manneke stuiterde zowat door het huis bij het besef dat de inhoud ervan voor hem was.
De zonnebril en de auto bleken beide een groot succes, maar echt volmaakt gelukkig werd hij toen ik hem mijn tas plus autosleutels overhandigde. Plechtig hing hij de tas om zijn schouder en sjouwde al drukkend op de sleutel heen...

Naar mate de middag vorderde maakte een alsmaar groter wordende vertedering zich van mij meester. R. wilde niet alleen mijn tas en sleutels om mee te spelen, ook kon ik mijn schoenen uittrekken zodat hij als een heus dametje - klik klak - door de kamer kon paraderen. En als hij even tijd had om te zitten dan nestelde hij zich naast mij op de bank, met de tas tussen ons in, en sloeg zijn rechterbeentje over zijn linker, precies zoals ik zat.
Toen opa en oma aankondigden dat ze naar huis gingen was zijn reactie: "Maar Irène nog niet hè?".

Kijk, dán scoor je natuurlijk punten als petekind! :-D
En opa en oma? Ach, die kunnen iedere donderdag van hem genieten. Dan gunnen zij me mijn moment of fame ook wel een keer, toch?!

1 opmerking:

Yun zei

Hi Irene,

Leuke site heb je! Leest lekker weg, zeg maar.
Hoop voor je dat die keuring meevalt voor je. Zal wel. En anders trek je die keuringsarts maar over de tafel heen als die vind dat sprayen een hobby is :-)

Yun