maandag 16 mei 2005

Pinkpop, dag 3

Pre
En hoe voelen we ons vandaag?
Nou, een goeie 7, op de Schaal van Brak!
Mijn lijf piept, kraakt, ratelt en reutelt behoorlijk. Maar mijn hoofd en hart hebben er weer super veel zin in vandaag. Dus we gaan ervoor!

Post Het zonnetje scheen de hele dag, onze toetjes zijn roodverbrand en we hebben genoten van een heerlijke laatste Pinkpopdag. Al lag dat in de laatste plaats aan de geboekte bands...

Qua muzikale hoogstandjes kwamen we er bekaaid vanaf vandaag. Om 11.00 uur speelden The Presidents Of The United States Of America. Altijd goed voor een feestje! Zo ook dit jaar, heb ik van horen zeggen. Want helaas moesten we dat optreden skippen, in verband met het vroege tijdstip ervan.
De van alcohol en drugs afgekickte Beth Hart speelde om 13.00 uur en dat tijdstip haalden we precies. Mede doordat we er vandaag in slaagden onze auto ultra dichtbij de ingang te parkeren, waardoor we de dagelijkse lange wandelmartelgang niet hoefden te ondergaan! Die Beth Hart heeft een dijk van een stem, gewoon om jaloers op te worden. Het was alleen jammer dat ze tussen alle liedjes door zeurde over haar probleemverleden en hoe geweldig het wel niet was dat ze hier nu weer stond.
Van 14.00 uur tot 15.00 uur zetten de postpuberale jongens van Di-rect de 3FMtent op z'n kop. Het leuke van festivals vind ik dat je naast de gewone optredens ook gelegenheidsduo's ziet van mensen die je normaal niet bij elkaar zou verzinnen. Zo rapte Brainpower zaterdag mee met Intwine op 'Cruel Man', zong Sharon van Within Temptation samen met de Heideroosjes 'Candy' van Iggy Pop, speelden Tren en Theo van Rowwen Heze mee met 'Bag full of Stories' van de Heideroosjes en had Di-rect tijdens een liedje muziakele begeleiding van niemand minder dan Wibi Soerjabi! Wibi, gehuld in een witter dan wit pak en met een glimlach van oor tot oor, werd hij onder luid gejoel (Wibi-Wibi-Wibi) onthaald en weer uitgezwaaid en was zijn festivalontmaagding een feit. Heel leuk!
Ja, en achteraf blijkt dat toen de muzikale koek mijns inziens op was.
Tuurlijk, de 'rockers' van de Golden Earring. Aardig om eens te zien. Maar wij vonden dat ze beter op Arrow Classic Rock hadden kunnen spelen.
Wel apart was het kwartet cellisten plus drummer van Apocalyptica die heavy metal speelden op hun cello's. Maar na 3 nummers had ik dat ook wel gehoord.
Kane viel ronduit tegen. Ik ben helemaal afgeknapt op Dennis en Dinand. Ze speelden op 3 hits na alleen maar nieuw materiaal. Leuk voor de fans, maar het gros wil op een festival juist de hits horen. Bovendien hield Dinand er de irritante gewoonte op na om tussen de liedjes door zo vaak mogelijk "en uh" te zeggen... Gaaap...

Om niet helemaal in te kakken en vroegtijdig naar huis te gaan, zijn Sjoerd en ik toen maar wat over het terrein gaan wandelen en winkelen. Danny, Mischa en Tamara luisterden ondertussen naar het gekwemel van Saybia (I surrender myself into the arms of a beautiful stranger...). En route kwamen we Pascal en Mariëlle tegen met wie we een poosje gezellig hebben staan babbelen.
De afsluiter Faithless mag wat mij betreft bij wet verboden worden. Laat die man thuis, na 5 keer Pinkpop!

Mijn muzikale hoogtepunten:
Op zaterdag Rowwen Heze en The Chemical Brothers, op zondag Sick Of It All, de Heideroosjes en The Prodigy en op maandag Di-rect.
Mijn muzikale dieptepunten:
Intwine en Kane. Wellicht omdat ik me er teveel van had voorgesteld en dat het daarom zo tegenviel? Ja, en Faithless natuurlijk.
Mijn muzikale meevallers:
The Chemical Brothers en The Prodigy. Op papier denk ik altijd "oh ja, wel aardig". Maar live klinkt het als een klok en kunnen mijn benen niet stil blijven staan!

3 opmerkingen:

Jacqueline, Michiel en Tobias zei

Ha die Irène,
Veel succes met de herkeuring morgen. We zullen aan je denken en voor je duimen.

Adje zei

Hoi Irène,

Leuk meid z'on dagboek.
Wel knap dat je 3 dagen Pinkpop het overleefd. Je zult wel goed gesloopd zijn, maar ja des te beter voor morgen.
Die herkeuring gaat je heus wel lukken. ... en je hoeft je niet te verdedigen voor je ziekte.
Tip van de dag: wel ff douchen, die hasj en weed geurtjes van Pinkpop geven misschien een verkeerde indruk.

Dikke zoen (en een hand voor Sjoerd)

Ad uit Rotterdam

Ard zei

Wat een muziekliefhebber ben je opeens geworden! Heeft dit met de invloed met Sjoerd te maken? Zijn invloed is dan positief want inderdaad is SOIA geweldig (zelfs geweldiger dan Ignite!).
Niet alleen Faithless maar alle dance moet bij wet verboden worden! Net als trouwens bands uit Den Haag. Opzouten met Keen, Dairekt en die ouwe lullen!