zondag 19 juni 2005

Afterparty

"Alsof ik door een tractor ben overreden." Zo valt mijn deplorablele staat van fysiek welbevinden heden ochtend het best te omschrijven.
Na een ouderwetse dag en nacht old school rock 'n roll is uitslapen in een hotel meestal onmogelijk. Zeker mijn ietwat ziekelijk perfectionistische ochtendritueel in ogenschouw nemend. Opstaan, plassen, sprayen, douchen, aankleden, opmaken, inpakken en dan om 10.00 uur stralend aan het ontbijt zitten.
Vanmorgen heb ik dus maar even drastisch getreept in mijn "to do" lijstje. Mijn haar was nog nat van de nachtelijke zwempartij, douchen kon ik dus wel overslaan. Sprayen daarentegen kostte meer tijd dan ingecalculeerd. Ik was mijn minuscuul flesje Pulmozyme kwijt! Net toen ik besloten had om het dan maar niet te sprayen (veel andere opties waren er ook niet...) dook hij op, het kleine kreng. Hij had zich onder mijn kussen verstopt. Opmaken werd daardoor ook een onhaalbare klus, maar daar had ik sowieso al geen zin in.
Kortom, om 10.00 uur zat ik dus duf, piepend, krakend en allerminst stralend aan de ontbijtdis. Boeien!
De Transplant hooligans zaten 3 kamers verderop in hetzelfde hotel. Bijna als vanzelfsprekend deelden we een ontbijttafel, gezellig als we zijn. Waar Jut&Jul voor hun transplantaties nog liepen te miesmuizen over de kleinste broodkruimel, leek het nu welhaast of ze een wedstrijdje "wie kan het meest ontbijten" hielden. Ik wist niet wat ik zag! Kilo's brood, liters kwark, scholen gerookte zalm, zakken sla, pallets eieren en trossen tomaten schoven ze probleemloos naar binnen. Machtig!
En zo kwam het dat het ontbijt geruisloos overging van brunch naar lunch. Onderwijl de meest hilarische plannen smedend. Wat konden we vanmiddag allemaal nog gaan doen? Naar het strand, midgetgolfen, naar de maan?
Uiteindelijk zijn Sjoerd en ik om 13.00 uur op het hoogtepunt gestopt. We hadden nog een hele lange, warme terugreis én een BBQ ter ere van oma's verjaardag en opa's vaderdag voor de boeg. Het was mooi geweest.

De heren schijnen 's middags inderdaad - in de zinderende hitte! - nog een balletje te hebben geslagen...

Geen opmerkingen: