zaterdag 18 juni 2005

CF Beach Dance

Om 9.30 uur zaten we vanmorgen al in de auto. Op weg naar Bloemendaal aan Zee! Een viertal CF'ers is maandenlang bezig geweest om het CF Beach Dance evenement te organiseren. The Crew wilde een feest organiseren waar nog jaren na dato over gesproken zou worden en tevens geld inzamelen voor de Stichting FOK, die dit jaar voor de laatste keer het FOK-kamp organiseert.
Alles was tot in de puntjes geregeld, overal was aan gedacht. Tot en met het weer aan toe! Echt subliem.
Vanaf 12.00 uur konden we inchecken in het 4 sterren Dorint Novotel in Badhoevedorp om daar gratis een nachtje te blijven slapen. Om 13.45 uur reed een grote touringcar voor om alle CF'ers plus introducé die ook in het Dorint verbleven als heuse VIPs naar Bloemendaal aan Zee te brengen.
Aangekomen op de boulevard kreeg ons volkje een kaartje omgehangen dat toegang verschafte tot 2 loungegedeeltes waar - wederom gratis - zoveel eten en drinken tot onze beschikking stond als we op konden.
De hele middag hingen we bij strandtent Woodstock 69 in oude leren banken met onze toetjes in de brandende zon. Zo lekker!
's Middags kwamen als extra verrassing 2 vriendinnen (plus kind en vriend) langs die ook wel zin hadden in een middagje zon.









Niet alleen de eigenaar van Woodstock 69 werkte belangeloos mee aan dit evenement. Ook de Bloemendaalse reddingsbrigade, tal van vrijwilligers, Radio 538 DJ Rick van Velthuysen en nog enkele andere DJ's verleenden voor nop hun diensten. De mensen van de reddingsbrigade vervoerden iedereen die niet kon of wilde lopen met stoere jeeps over het strand en nam groepjes mensen mee in hun snelle boot de zee op voor een spannend nautisch tochtje. Zo scheurden ook wij met 70 pk over de Noordzee! Mijn kont is er nog blauw van.

's Avonds traden diverse bekende DJ's op, waarvan DJ Jean natuurlijk - voor mij althans - de bekendste is. Uiteraard wilde ik ook wel even met hem op de foto. Inmiddels ietwat overmoedig door de combinatie van genoeg bier en brandende zon kon ik het niet nalaten om hem brutaal te vragen of hij met de taxi was gekomen of toch maar met zijn Ferrari (ondanks zijn ingevorderde rijbewijs). Gelukkig schoot hij in een onbedaarlijke lach en zei iets van "Jij gaat nog ver komen!" Ja, ja...









DJ Feliks, Crew-lid en dus medeorganisator, kroop na Jean achter de draaitafels en wist de grote zanderige mensenmassa op te zwepen alsof hij ieder weekend in de grootste clubs draait!
Er waren natuurlijk niet alleen CF'ers aanwezig in het Bloemendaalse paradijs. Het overgrote deel van de strandgangers was van dat über-blitse volk. Hollandse wannabe surfjongens op teenslippers met ongewassen shabby haar en chronisch rokende deernes met té grote zonnebrillen en niets verhullende gehaakte bikinitopjes. Ik word altijd nogal moe van dat soort types.

Het laatste optreden was tot dat moment een verrassing. Wie kon Jean en Feliks nog overtreffen? Het bleek niet een wie te zijn maar een wat.
DJ Ernesto vs. Bastian had een speciale danceremix gemaakt van het liedje 65 Roses van de Amerikaanse band The Wolverines. Alle CF'ers werd gevraagd het podium op te komen om de dag waardig swingend af te sluiten. Ondanks de zwoele zomerhitte kreeg ik van top tot teen kippenvel! Dronken van geluk en voor dat moment een soort van verliefd op al deze mooie mensen kon ik maar tot één conclusie komen: lotgenotencontact mag echt nooit verloren gaan! Wat er ook gedacht, gezegd en geschreven wordt over het mogelijke gevaar van kruisbesmetting en het nieuw ingevoerde segregatiebeleid. Voor mij is lotgenotencontact onbetaalbaar en het nemen van eventuele risico's meer dan waard.









De VIP-touringcar reed ons iets voor middernacht weer veilig terug naar ons hotel. Van slapen kwam het echter nog niet. De hotelmanager had bij hoge uitzondering toestemming gegeven om het zwembad 's nachts open te laten. Met een heel zwikkie mensen hebben we mooi dus nog een uurtje of wat liggen poedelen in het aangenaam warme water.
Moe maar oh zo voldaan donderden Sjoerd en ik om half 3 in een diepe coma...

4 opmerkingen:

Veronica zei

Als assistente van de Crew wil ik je hartelijk bedanken voor je aanwezigheid en dit fantastische verslag.
Je hebt hier de essentie te pakken waar het allemaal om gaat: Die geweldige CF-ers!!!!!!!!!!!!!!!
Bedankt
Liefs,
Veronica

Veronica zei

Nog een keer de assistente.

Wil je mij s.v.p. jouw fotos van CFBD op CD toezenden?

Bel me anders even voor adres gegevens of stuur een mail naar CFbeachdance@hotmail.com

Thanks

Dim zei

Hallo,
Ik ben ook even aanwezig geweest op die superdag..Ik ben blij dat ik ook mijn kleine bijdrage heb kunnen leveren aan dit leuke/goede doel. Feest was echt superleuk van opzet en alles liep fantastisch chaotisch door elkaar...Top hoor..

Anoniem zei

Vandaag pas lees ik jouw verslag van CFBD....Je slaat de spijker op kop!!Als moeder van mede CF-er (Lisanne CREW) ben ik TEGEN segregeren...vind de "risico's" zwaar overdreven!!

Vind het super om "overal" te lezen dat de doelgroep genoten heeft want daar is het allemaal voor geweest!!Jullie enthousiasme zorgt voor 2nd edition!!