maandag 13 juni 2005

De renovatie - dag 1

Om 13.00 uur zou hij komen. Onze badkamerman.
Mijn ouders hebben ruim een jaar geleden hun badkamer ook door hem laten opknappen. Het geheel kan het beste worden omschreven als "Het duurde een poosje maar dan héb je ook wat". De goeie knul is een vakman en werkt samen met zijn broertje die wellicht een nog groter vakman is, maar een cursusje timemanagement zou absoluut geen overbodige luxe zijn...
We hebben dan ook even getwijfeld of wij wel met deze chaoot in zee wilden gaan. Maar zijn bewezen resultaten en schappelijk geprijsde offerte deed ons beslissen de gok te wagen. Vanmiddag leek het er echter al even op dat we onze gemaakte keuze direct moesten bezuren.

Om een uur of één was hij er. We dronken samen een bakkie, hij at een broodje, vroeg mij of ik ook een helft wilde en vertelde over van alles en nog wat. Na een goed halfuur maakte hij aanstalte om eens naar de ruimtes te gaan waar het klusfeest plaats zou vinden. Maar toen kwam hij tot de conclusie dat hij eigenlijk nog niks kon doen zolang de spullen (al het sanitair en de tegels) er nog niet waren. Die zouden 's middags komen, tussen 1 en 3... "Ja, dan ga ik thuis maar eens even wat gerei bij elkaar zoeken. Bel me maar als de spullen er zijn."
Rustig blijven Irène. Jezelf afvragen waarom hij dat nog niet 's morgens heeft gedaan heeft geen zin. Accepteer het, je verandert er toch niks aan door nu al in woede uit te barsten.
Toen de spullen er om 15.00 uur waren belde ik subiet naar F. "Oh, maar ik heb hier nog lang niet alles bij elkaar hoor.", was zijn relaxte reactie. *zucht* *ONTPLOF* *zucht*
Ik zag onze hele planning op dag 1 al in duigen vallen.

Als door een wonder kwam het toch nog goed...
De stortbak is vandaag geplaatst en dus kan het broertje van F. morgen beginnen met het betegelen van de wc. Ik ben benieuwd wat F. zélf eigenlijk gaat doen?!

2 opmerkingen:

Leonie Zijlstra zei

Beste Irene,

Ik ben een prmedewerker bij eBay/marktplaats Nederland. Wij zijn momenteel op zoek naar gebruikers van de site die leuke verhalen te vertellen hebben over hun ervaringen op Marktplaats. Uw stukje "handelsgeest" op uw blog vonden wij erg leuk. Zou u geinteresseerd zijn in een samenwerking met ons? Meer informatie kan ik u geven als ik contactgegevens van u heb. U kunt mij emailen: LZijlstra@ebay.com
Met vriendelijke groet, Leonie Zijlstra

Leonie Zijlstra zei

Beste Irene,

Nogmaals een bericht van mij. Ik heb een verkeerd emailadres achtergelaten in mijn vorige bericht. Het juiste adres is: leonie.zijlstra@ebay.nl