zondag 26 juni 2005

Mellon Collie and the Infinite Sadness

Een beetje moe, een beetje blij, een beetje verdrietig, een beetje van alles. Ik voel me vandaag nogal melanchonisch. Zoals je je vroeger voelde als je weer thuis op je kamertje zat na een geweldig kamp waarvan je weemoedig wenste dat het nooit zou eindigen.
Voor het eerst sinds weken hoeven we vandaag eens helemaal niks. Eindelijk kunnen we rustig uitslapen, ontspannen wat lezen en gewoon doelloos rondhangen. En dat doen we dan ook! Maar het voelt zo anders. De afgelopen weekenden waren druk, leuk, vol. En dat staat in zo'n contrast met vandaag dat ik niet zo goed weet wat ik met mezelf aanmoet. Van uitslapen komt het dan ook niet echt en om half tien loop ik al te stofzuigen. Sjoerd daarentegen slaapt een gat in de dag en net als hij rond de middag op wil staan, voel ik mijn oogleden ineens een partij zwaar worden...

We genieten van de zon, een boekje en wat te knabbelen. Sjoerd in een relaxte stoel, ik in mijn zwembad. Dat zwembad had ik trouwens echt jaren eerder uit moeten vinden. Wat een genot is dat zeg!
Mijn suikerhuishouding blijkt vandaag ook finaal van de kaart en ik stuiter van hypo naar hyper en weer terug. Wat een zooi!

's Avonds komt My girl voor de zoveelste keer op televisie. En ondanks dat ik hem al even zovele keren heb gezien, barst ik iedere keer weer in tranen uit als Thomas J. door bijensteken om het leven komt. Eigenlijk vind ik het wel een mooie afsluiter van de dag. De film geeft precies weer hoe ik me voelde vandaag. Een glimlach en een traan. Maar de glimlachjes hadden de overhand, net als in de film.

1 opmerking:

Marcia zei

Heey, leuk man, om te lezen dat de bruiloft zo gaaf was! Echt heel leuk, niet dat ik ze zo goed ken, maar toch!:)
Ik ken dat melanchonische gevoel trouwens wel..en inderdaad wat je beschrijft als je weer thuis bent na een leuk kamp of vakantie ofzo..soort van mix van verdrietig, maar toch ook blij..?
Hm.. nou ja. In ieder geval had je een relaxdag zo te lezen!:)
He eh..kom je ook nog n keertje op msn of niet? Ik dacht dat je weer moest Toby-en dus vaker op msn zou zijn..?;)
Nou Doegg!
Kus, je zus