vrijdag 1 juli 2005

Hondje


ik wil een hondje
met een zwaaistaart
en dat ik altijd met 'm speel
en nooit meer zeur
dat ik me nooit
nooit meer verveel

ik wil een hondje
met een aaistaart
't geeft niet wat voor kleur
dat ik er altijd
altijd voor zal zorgen
gisteren, vandaag en morgen



uit: Jij bent de liefste
van Hans & Monique Hagen


We hadden het er al vaker over gehad. We wilden graag een hondje. Omdat ik dan overdag niet zo alleen zou zijn als Sjoerd uit werken is.
En toen, op 1 juli 2004, kwam Rover ons leven binnen gekwispeld. Ons eigen kleine, lieve, blonde hondje mét een zwaaistaart.
De eerste 3 weken hield hij het meest van Sjoerd. Overal waar Sjoerd was of naar toe ging, Rover week geen seconde van zijn zijde. Ik stond overduidelijk op de tweede plaats. Wat voelde ik me afgewezen!
Maar gelukkig voor mij was Sjoerd overdag weg en moesten Rover en ik het samen rooien. Stukje bij beetje begon hij aan mij te wennen en me te accepteren en na 3 weken was hij óm. Sindsdien ben ik zijn nummer 1! :-)

Geen opmerkingen: