donderdag 21 juli 2005

Mindswops

Ik bel met mam. Ik huil. Al wandelend probeert ze me te troosten. Ze vraagt hoe laat ik er volgende week donderdag moet zijn. Twee uur. Hoe laat, vier uur? Nee!!! Nog een keer hoe laat? Er komt een muziekkorps voorbij. "Twee uur, twee uur, twee uur!", schreeuw ik. Stomme Nijmeegse wandelvierdaadse.

Ik bel met Sjoerd. Hij is op z'n werk. Ik huil. Hij zegt net de verkeerde dingen. Dat dit een enorme tegenvaller is en dat ik er ook maar rekening mee moet houden dat ik misschien voor een deel weer word goedgekeurd. Ik huil nog harder. Dat wil ik nu helemaal niet horen! Ik wil getroost, gesust en geholpen worden verder niks. Of hij dat echt denkt en of het überhaupt waar is doet er nu niet toe.

Ik ga douchen. Onder de douche huil ik nog harder. Heet water spoelt de warme tranen over mijn lijf, op de grond. Ik wil schreeuwen maar vind tegelijkertijd dat dat stom is. Voorlopig is huilen genoeg. Ik bedenk me dat wanhoop zo ongeveer moet voelen, voor mij althans. Dan denk ik aan de man die uit pure wanhoop met zijn auto door de pui van een UWV-gebouw is gereden. Ik betreur en afkeur zijn daad maar denk wel dat ik hem snap. En daar schaam ik me dan weer voor.

Toch maar naar de supermarkt. Als een bekende Nederlander loop ik met mijn zonnebril op mijn neus door de winkel. Mijn rode ogen hoeft niemand te zien.

Op weg naar huis bedenk ik dat ik wel een leuk baantje weet als ik gezond zou zijn. Dan zou ik die ontzettende Annette Dümig, voorzitter van de Raad van Bestuur van het UWV, computerles kunnen geven! Laatst was toch in het nieuws dat ze niet verder komt dan het aan- en uitzetten van haar computer?!
Ik heb Blink 182 opstaan, lekkere meeschreeuwmuziek. Ineens lukt het me wel. Ik voel hardgrondig met ze mee en zingschreeuw uit mijn meest volle borst: "This world's an ugly place, but you're so beautiful to me".

7 opmerkingen:

Wendy zei

Jij bent wel een jankertje hè?!?! Wat is er nu verkeerd aan om te gaan werken als je nog zoveel kunt?? Ja, als je heel erg moe zou zijn oké, maar je staat daar wel bij Pinkpop drie volle dagen te genieten, nou dan lukt een paar uurtjes werk per dag ook nog wel. Neem een voorbeeld aan je vrienden zeg en ga ervoor!!
En brul niet zo er zijn ergere dingen hoor!

Hans zei

Beste Wendy, hoe oud ben je eigenlijk? Wees blij dat jij geen ziekte hebt met een gemiddelde levensverwachting van 34 jaar ... Het verbaast me overigens dat jij in je baas zijn tijd aan het oordelen bent over mensen die je niet kent!

Marsepulami zei

Pardon...

Wendy zei

En hoe weet jij wat mijn levensverwachting is???? Helaas nog wat jaartjes minder dan 34, maar de heren doktoren weten het ook niet altijd!! Toevallig kan ik minder dan dat ik zo van Irèneke lees en TOEVALLIG werk ik wel (als het kan dan wel) zonder gezeik, gebrul en gejank.

Riet zei

Jeetje Irene
Wat een rot bericht vandaag en dan ook nog zo'n vervelend commentaar op je weblog. Ik hoop voor je dat volgende week alles goed verloopt en dat de arbeidsdeskundige inziet dat werken voor menige CF-er teveel energie kost. Energie die ten koste gaat van een heleboel andere zaken die van levensbelang zijn, en daarmee bedoel ik niet alleen alle tijd die het kost om je gezondheid op peil te houden maar ook energie die je bv. moet steken in het onderhouden van vriendschappen en relaties. En in dat laatste ben je volgens mij goed. Blijf dat vooral doen en laat je niet afschrikken door anderen.
Fijne verjaardag en hopelijk nog vele jaartjes erbij.
Liefs,
Riet (moeder van zoon 11jaar met CF)

Marsepulami zei

***** Eigenlijk wilde ik me niet mengen in een of andere discussie. Dat zou ik vervelend voor je vinden Irene. Maar toch als ik dit lees, maakt het me echt erg boos! Wat voor levensverwachting dan ook, iemand anders heeft niet het recht zo over je te oordelen! Wij ook niet over anderen overigens. Wij weten als geen ander hoe zwaar het is als cf-er zijnde, en dan vooral met werken erbij. Dat gaat gewoon niet altijd, punt.
Wendy, ik word echt verdrietig van jouw comment, weet je dat je veel mensen kwetst..?
Maar laat je niet op je kop zitten Iren, je bent een kanjer en dat weet je. En vriendschappen onderhouden doe je verdomde goed;) En daar ben ik hartstikke blij mee!
Houden zo!! We willen nog lang van je genieten!!
Liefs, en een Hartverwarmende Knuffel.
Mars

Ps. Heb jij wel 's bij Pinkpop gesprongen?? Zou ik wel eens willen zien;-)

Anoniem zei

berichtje voor wendy,
Jeetje zeg dat jij je zo durft uit te laten over mensen die je niet kent. Dat vind ik erg triest. Als naaste van Irene voel ik me wel geroepen hier wat van te zeggen.
Triest voor je dat jouw levensverwachting onbekend is maar wil je je negatieve commentaar elders spuien en gewoon opbokken van deze site!
Fijn zo, Elke