vrijdag 26 augustus 2005

Aankomst Cadzand-Bad

Stipt om 15:30 uur draaiden we de sleutel in het sleutelgat van ons direct aan zee gelegen appartement: we waren in Cadzand-Bad én de zon scheen!



Na het eten maakten we dan eindelijk onze allereerste strandwandeling. Rover rende en dolde als een dartel hertje achter ons aan en voor ons uit. Wat een jolijt. Toch was de zandpret maar van korte duur, want plotsklaps hoorden we gepiep, gejank en gekerm: Rover stond dramatisch bloedend aan de vloedlijn! Een flukse inspectie leerde dat zijn rechter 'duim'nagel loshing en het rode vocht uit zijn tere harige pootje gutste. Waarschijnlijk is hij in een scherpe schelp getrapt en prikte het zoute zeewater nogal venijnig in zijn open wond. Koud vier uur in Cadzand en de eerste gewonde was al gevallen... Met Rover in mijn armen bedwong ik hijgend het rulle zand opdat onze oogappel niet onnodig hoefde te lijden. Zo moederlijk ben ik dan ook wel weer. Eenmaal in het duin aangekomen wilde hij zelf wel weer lopen en kon ik mijn verzuurde kuiten en blauwe nagels weer van wat zuurstof voorzien.
Voor de zekerheid hebben we zijn mandje 's avonds maar bij ons in de slaapkamer gezet. Kon ik hem toch nog een beetje in de gaten houden (en indien nodig reanimeren?).

1 opmerking:

Marsepulami zei

Welkom terug!!!
Erg leuk gehad zo te lezen. Behalve die arme Rover dan, die heeft het ook niet makkelijk he, eerst z'n halve oor d'r af (oke, ik overdrijf misschien n heeel klein beetje;-)) en nu z'n nageltje!
Het leven is hard;) Ik hoop dat het nu beter gaat met Roverke!
Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad en geniet lekker weer van het terug zijn!
Liefs,
Mars