woensdag 31 augustus 2005

Egoboost

Veel mensen voelen zich in hun badkledij vaak niet zo op hun gemak. Alle aanwezige vetrolletjes, flubbervellen en golfputjes wapperen immers onbedekt en totaal vrijpostig om je heen.
Ook ik ben allerminst tevreden met het aangezicht van mijn eigen fysiek en kan moeiteloos een kwartetspel aan verbeterpunten bij elkaar verzinnnen. Maar ja, welke vrouw kan dat niet?!
Toch kom ik ondanks mijn karige zelfbeeld graag op het strand, zelfs in bikini. Waarom? Omdat het altijd nóg erger kan!

In plaats van me te vergapen (en ergeren!) aan slanke bonestaken met metershoge benen, afgetrainde buikjes en proportioneel correcte tieten trek ik me op aan de overgrote meerderheid van mijn mede zonaanbidders die het in mijn ogen nog slechter getroffen hebben met hun fysiek dan ikzelf. Geloof me, dan wordt op het strand liggen leuk hoor! Vanachter je zonnebril kun je schaamteloos andere mensen bespieden en becommentarieëren.



En er is nóg een ding waar ik, ondanks al mijn vermeende complexen, altijd bijzonder blij van word! Want waar legio vrouwen zich een tennisarm menen te moeten smeren aan middeltjes voor het uitdeuken van hun geblubberde bovenbenen, ben ik gezegend met een strak benenvelletje en is het fenomeen sinaasappelhuid mij totaal vreemd! Hiep hoi. Waarom trek ik dan toch nog altijd snel even een rokje aan als ik naar de wc moet? Vrouwen...

Geen opmerkingen: