zaterdag 13 augustus 2005

Nirwana's Tuinfeest

We komen festivaltechnisch behoorlijk aan ons trekken dit seizoen!
Vandaag staat Nirwana's Tuinfeest in Lierop op het programma. Het festival duurt 3 dagen, maar wij hebben alleen kaartjes voor vandaag omdat er op deze dag allemaal bands spelen die ik (en ook Sjoerd) heel erg goed vind. We beginnen om 15.15 uur met The Sheer en denderen dan in een lange adem tot 22.15 uur door met achtereenvolgens Racoon, Ignite, Presidents of the USA en de Heideroosjes.

Ik zit hier nu te sprayen met een strak blauwe hemel en een optimistisch schijnend zonnetje in mijn vizier; hét ultieme festivalweer! Zal ik het erop wagen en mijn gele Pinkpopregenponcho thuis laten?
-------------------------------------------------------------------------------------
Wow. Zelden voor €20,- zo'n leuke dag gehad en zoveel goede bands gezien en gehoord!
Van The Sheer pikten we net het staartje mee, klaarblijkelijk toch iets te laat van huis vertrokken. Nou ja.
Tijdens het optreden van mijn favoriete Nederlandse band Racoon moest ik vreselijk plassen. Ik heb staan knijpen en wiebelen, maar ik hield het net niet vol om tot de laatste maat mijn Zeeuwse helden te aanschouwen. Toch klonk Ice Cream Day vanaf het mobiele toilet ook heel apart!
Na de gepleegde plasjes was het de hoogste tijd voor het nuttigen van een onvervalste festivalsnack en smikkelden we van Brabantse frietjes uit een plastic bakske. We legden onze vermoeide derrières meteen maar even te rusten op het asfalt en genoten van het kijken naar onze medetuinkabouters. Altijd lachen.
En toen was het eindelijk zover, want dit was de grootste drijfveer om naar de agrarische metropool Lierop te komen: de van oorsprong Hongaarse zanger Zoltan en zijn bandmaatjes van Ignite betraden het podium om een fantastische show weg te geven! Tussen de strak gespeelde nummers door repte de uiterst links georiënteerde Zoltan (Zoli voor intimi) over de ellende in de wereld, de idioterie van Bush & Co en haalde hij zijn stokpaardje Docters Without Borders met alle plezier nog even van stal. Nieuw was zijn aubade aan Moeder Theresa. Hij blijft verrassen, die Zoli!



Ondanks dat Ignite niet de headliner was, vielen de bands die na hun optraden voor ons toch een beetje in het niet. Tijdens het optreden van de Presidents of the USA was het dan ook vooral hangen en wachten met muzikale begeleiding en wat meeneurieën op Peaches en Video Killed The Radiostar. Achteraf bleek het wachten op Limburgs trots de Heideroosjes het gelukkig meer dan waard, maarja achteraf kun je een koe in z'n kont kijken!
Helemaal stram en beurs strompelden we om 22.00 uur naar de auto. Het was mooi geweest. Toen de laatste klanken van Iedereen is gek behalve jij wegstierven in de nacht eindigde Sjoerd de dag met "Iedereen is een boer, behalve wij!".

En op de dag dat Esmé weer wakker is geworden, is het voor het eerst sinds weken mooi weer. Toeval? Ik dacht het niet!

3 opmerkingen:

Marsepulami zei

Hey Iren,
Je hebt gelijk, ik moet weer een update plaatsen. Maar nu is het zo dat ik die al een aantal dagen geleden getypt heb. Maar die heb ik 'gesaved' omdat ik er nog niet helemaal tevreden over was. Nu wil ik 'm toch plaatsen, maar nu heb ik geen idee waar ik 'm kan vinden...
Kortom; IK HEB JE HULP NODIG!!
Dikke Kus,
Mars

Marsepulami zei

Trouwens supergaaf dat festival, vooral Racoon dan he;) Die zit ik nu (en de hele tijd) non-stop te luisteren.
-X-

Ard zei

Hoe vaak heb jij eigenlijk Peter Pan gezien?
En weet je wel wat hardrock is?