dinsdag 16 augustus 2005

Onverstandig lekker

Lekker onverstandig.
Forgive me for I have sinned...

Ik heb het geprobeerd, maar uiteindelijk kon ik de verleiding niet weerstaan vanmiddag.
Het liep tegen vijven, mijn bloedsuiker dreigde onder de 4 te schieten. Bakker Bart lag binnen handbereik en lokte mij met hongeropwekkende luchtjes. En met de wetenschap dat ik nooit vóór 19:30 uur mijn diner zou nuttigen, heb ik er uiteindelijk maar aan toegegeven: een heerlijk broodje filet américain met alles erop-en-eraan!

Waarom dit nou zo'n zondige actie is? Broodjes met filet américain staan voor mij gelijk aan sado machosisme pur sang. Mijn spijsverteringsgestel is zonder culinaire uitspattingen en met de nodige hulpmiddelen uit mijn goede oude toverdoos al zo wispelturig als een dwarse puber. Als ik daar dan ook nog wat rauw vlees met een flinke portie uien doorheen jas, kan het niet anders dat mijn ruim 6 meter lange darmendoolhof gaat protesteren.

Maar ach, zijn juist de dingen die niet mogen of niet zo goed voor je zijn vaak niet het lekkerst?

Geen opmerkingen: