maandag 29 augustus 2005

Strand!

Doordat we gisteren een ware studie hebben gemaakt van het ontdekken van de ultieme strandplek, is het vandaag nog slechts een formaliteit om er te geraken. Bepakt en bezakt sjokken we over het duin, door het zand en strijken uiteindelijk ongelooflijk strategisch neer op een behoorlijk eindje van de zee vandaan (want we gaan toch niet zwemmen en handiger bij eventueel dreigend tsunamigevaar) en de strandtent (voor plasjes tussendoor en waar drinkbakken voor honden staan).
Wederom leesboekjes mee, puzzelboekje mee en bakken maar!

Ik sudoku me de laatste dagen helemaal suf! Zodra ik mijn ogen sluit, zie ik alleen nog maar negen vierkantjes van drie bij drie en de getallen 1 tot en met 9 voor me. En als ik ze open heb, staar ik onophoudelijk naar de eindeloze rijtjes, kauwend op mijn pen. Op de bank, in bed, zelfs op het toilet en nu dus ook op mijn badlaken; ik doe het overal. Zodra de pijn in mijn nek té erg wordt (van het verkrampt voorover gebogen zitten), weet ik dat ik dringend aan een sudoku-pauze toe ben en vind toch ik de rust om mijn hele leuke boek ter hand te nemen en me daarin te verliezen.

Geen opmerkingen: