donderdag 1 september 2005

Brugge

In oktober vorig jaar kwamen we er voor het eerst en sindsdien ben ik er helemaal aan verknocht: Brugge! Wat een geweldige stad is dat zeg. Áls we ooit trouwen, wil ik dat het daar gebeurt. Die sfeer, de gebouwen, het groen, de perfecte staat. Adembenemend!

Na drie dagen onafgebroken zandhappen waren we wel klaar op het strand. Gelukkig bleek het weer vandaag ook allerminst strandvriendelijk en was het wederom een perfecte dag voor het maken van een tripje. Gent vonden we allebei wel leuk, maar als gezegd kan het in de verste verte niet tippen aan Brugge. Om er zeker van te zijn dat deze bewering klopt, hebben we de bevestiging opgezocht en zijn we voor de tweede keer naar Brugge gegaan. Dat was een goede beslissing. Nog steeds ben ik tot over mijn oren verliefd op deze fantastische Belgische stad.



Dat je op het hoogtepunt moet stoppen, werd vanavond weer eens bewezen.
Bij thuiskomst liet ik vallen dat ik al een begin wilde maken met het inpakken van onze koffers, dan hoefde dat morgen al niet meer te gebeuren. Sjoerd stelde toen voor om dan maar meteen alles in te pakken, het appartement schoon te maken en vanavond al naar huis te rijden. Briljant! Hij noemde de slaapkamer inmiddels 'dat benauwde stikhokje' en ik had het ook wel gehad met dat rottige hoofdkussen en die irritante douche. Ja, we hadden de stal geroken en we wilden gewoon naar huis! Het was goed geweest.
Zo gezegd, zo gedaan. Ik ben in gaan pakken, Sjoerd is gaan zuigen en dweilen en ik heb tot slot het sanitair gekuist en om 19:30 uur waren we klaar om de terugreis te aanvaarden!



Om 22:45 uur waren we home sweet home en niet veel later doken we tevreden in ons eigen liefdesnestje. Wat een genot!

Geen opmerkingen: