maandag 26 september 2005

Klusvervolg

Mijn klusgedrag van de afgelopen dagen begint behoorlijk uit de hand te lopen. In positieve zin wel te verstaan!

Afgelopen zaterdag waagde ik mij aan het vervangen van het oerlelijke buitenlampje bij onze voordeur voor een kek modern en strak lantaarngevalletje. De klus nam iets meer tijd in beslag dan van tevoren ingecalculeerd, maar ik ken nu in ieder geval wel de complete anatomie van ons nieuwe lichtpuntje.

Gisteren besloot ik dat onze jaren zeventig retrobruine rolluikbak (allemaal leuk en aardig die retrotrend, maar niet in ons huis!) wel eens een opknappend verfbeurtje kon gebruiken. Ondanks dat het kermiszondag was en Sjoerd meende dat je dan niet mag klussen. Toen hij eens op zondag het gras in de voortuin maaide, werd hij vermanend door de buurman toegesproken met de afkeurende woorden "Zondagse arbeid gedijt niet!". Ik word daar altijd een beetje recalcitrant van en wil dan juist expres allerlei klusjes op zondag doen. Met het ultieme excuus dat verfklusjes nauw verbonden zijn met de geldende weersomstandigheden en het najaarszonnetje hevig scheen, toog ik naar buiten met afplaktape, schuurpapier en een potje grondverf. Zondag of niet, die bak was voor mij!

Vanmorgen was de grondverf droog en gooide ik bruusk de eerste laag lak tegen de rolluikbak! Het was meteen een ander - mooier! - gezicht.
Als het weer het morgen toelaat volgt de finishing touch met de laatste laklaag en is ons knusse huisje nog weer een stukje perfecter geworden.
En daamee heb ik dan ook meteen een sublieme uitvlucht voor het uitstellen (...) van het sporten bij de fysiotherapie verzonnen. Want ja, schilderen en het weer hè?
Ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat het morgenvroeg droog is!

Geen opmerkingen: