woensdag 21 september 2005

Miss Klus

Volgens mij heb ik mijn roeping als all round klusjesvrouw echt gemist. In plaats van dat geëmmer en geworstel op de Havo had ik beter een glansrijke carrière op de MTS of een andere praktische opleiding kunnen volgen. Begrijp me niet verkeerd. Ik vind nadenken erg leuk (en dat doe ik bij tijd en wijle ook niet onverdienstelijk, al zeg ik het zelf). Bovendien mag ik graag stoeien met grammatica en op z'n tijd een stukje schrijven, maar met mijn handen bezig zijn en iets tastbaars maken vind ik minstens zo bevredigend!

Met de winter in aantocht zijn we ons huis winterklaar aan het maken. Zo hadden we al langer het plan opgevat om een gordijn op te hangen in de hal voor de voordeur. Dat was een groot, kil tochtgat. Was ja! Want sinds vanmiddag hangt er een fonkelnieuw gordijn. Opgehangen door moi!
Toen ik thuis kwam van mijn uitje naar de Gamma heb ik ons volledige arsenaal aan gereedschap uit de garage gesleept en ben ik noest aan het klussen geslagen. En het hele pakket hè; met gaten boren en alles! Pap, je kunt trots op me zijn hoor. De schroefjes in de pluggen draaien ging op het laatst een beetje lastig, maar dankzij jouw good old botertruc ben ik die stroeve jongens uiteindelijk de baas geworden. :-)

Ik denk dat ik de rest van de dag gezellig in de gang blijf zitten, kan ik trots naar mijn kluswerk kijken!

Geen opmerkingen: