zaterdag 1 oktober 2005

Beetje druk, wel gezellig

Druk. Zo kun je de opbouw en het verloop van ons weekend wel noemen.

Gisteravond zoals gezegd gezellig geriskt met vrienden en redelijk laat naar bed gegaan. De glaasjes rosé smaakten als altijd heerlijk maar het toeval wil dat ik nooit uit kan slapen als ik de avond ervoor wat gedronken heb. Dat was vroeger wel anders. Na een welbestede zaterdagavond in de kroeg was ik de zondag erop tot minimaal 12:00 uur probleemloos onder zeil. Those where the days. Vanmorgen was ik om 8:30 uur al uit de veren en ben ik de toastjeskruimels en ronddwarrelende hondenharen maar van het laminaat gaan verwijderen.

In de middag zijn we met mijn ouders én Rover de stad in geweest. Soort van spontane actie, die naast heel gezellig ook buitengewoon vruchtbaar is gebleken. Met slechts € 17,73 op je bankrekening hoef je natuurlijk niet veel te shoppen, maar als je je in het gezelschap van de Grote Geldschieters bevindt levert zo'n uitje stad toch nog het een en ander op! Nadat we eerst mijn vader in het nieuw hadden gestoken (je wil niet weten wat voor een drama dat altijd is...) en Sjoerd van een nieuw verschoninkje hadden voorzien, was het dan eindelijk de beurt aan de meisjes. Als losgeslagen dolle mina's graaiden we tussen de talloze rekken, stoffen en kleerhangers. Met de armen bedolven onder een hoop potentieëltjes was het wachten op een pashokje. We waren helaas niet de enigen... Pap en Sjoerd zaten loom onderuitgezakt op de stylish verantwoorde hangbanken te wachten en Rover trok als altijd een hoop aandacht van de mensen om hem heen. Na een goed uur zat onze passessie erop en togen we met rode konen en onze verworven waren onder de klotsende oksels naar de kassa. Toen mam aan de beurt was om te betalen doemde mijn bedroevende banksaldo plostklaps weer op. Ai! Met paniekerige ogen en mijn allerliefste glimlach vroeg ik of ik mijn stapeltje bij dat van haar mocht leggen... Ik voelde me een bedelaar, een parasiet en een arme koopzieke sloeber. Maar even later ook de koning te rijk met mijn liefdevol geschonken lapjes katoen!

Voor het avondprogramma hadden we de keuze uit 2 feestjes. De ouders van Sjoerd vierden hun verjaardagen en een bevriend stel uit Duitsland vierde het behalen van haar diploma in een Nederlands kroegje. We kozen voor het eerste partijtje. Uiteraard in het nieuw gestoken togen we naar de feestlocatie en beleefden aldaar een gezellig avondje borrelen & babbelen en lagen we opnieuw te laat in bed.

't Was een beetje druk vandaag, maar wel erg gezellig!

1 opmerking:

Anoniem zei

Geen bedelaar, geen parasiet en geen arme koopzieke sloeber. Gewoon mijn dochter waar ik zielsveel van houd.

liefs Henny