donderdag 13 oktober 2005

Gefopt

Ik voel me gefopt door de natuur. In het ootje genomen en voor de het lapje gehouden.

De hele zomer lang heb ik mijn sokken aan moeten laten en amper met korte mouwen rond kunnen lopen, omdat de temperatuur nauwelijks boven de 20 graden celcius uitkwam. Er was zelfs een augustusdag bij dat het binnen zo koud was, dat ik de verwarming een klapje heb moeten gegeven. Maar nu - bijna half oktober - nu ik mijn winterjas weer uit de kast heb gehaald en mijn nieuwe laarzen klaar staan om aan te trekken en ermee weg te lopen, wandel ik kort gemouwd en met blote voeten in mijn zomerschoentjes de deur uit! Dat is toch raar?

Mijn hele systeem is in de war geraakt. Mijn hoofd heeft zich met moeite ingesteld tweeop de naderende 2 seizoenen die behalve de 'r' in de maand hebben, voor mij ook garant staan voor koud, kil, kaarsen en coconen. Het afscheid van de lente en zelfs de teleurstellende zomer viel me zwaar. Met weemoed denk ik terug aan de ontluikende lente. De opkomst van de eerste broze narcissen, de dartele lammetjes huppelend in het jonge gras, de terugkeer van onze gevleugelde tuinbewoners en hoe ze zich weer opmaakten voor de geboorte van een nieuw gezin. Oké, deze opsomming doet misschien wat Daphne Deckeriaans aan. Maar ik vind het gewoon niet leuk dat het weer voorbij is, deze mooie zomer. Vooruit, ik haal RGerard Cox ook nog even van stal!

Nu is het eindelijk prachtig zonnig weer, maar om 19:30 uur is het ook al pikkedonker. Wat inhoudt dat we nu niet meer gezellig buiten kunnen eten en avonden achter elkaar met een fles rosé op tafel al het wereldleed in een uurtje weg kunnen praten. Ik verheug me nu op iets wat toch nog lang niet komt. En daar word ik een beetje weemoedig van.

Dus doe die zon nou maar een paar graadjes minder warm, zet de waaimachine maar eens goed hard aan en gooi voor mijn part een bak water uit de hemel waar het in Keulen van gaat donderen. Dan kan ik weer wennen aan de op komst zijnde herfst en met een beetje mazzel gaan genieten van de prachtig verkleurde blaadjes aan de bomen, de opkomende vliegenzwammen in het natte gras en in een hele gekke bui met wilde kastanjes en tandenstokers herfstpoppetjes in elkaar fröbelen...

9 opmerkingen:

Tamara M. zei

Ben het eigenlijk helemaal met je eens maarrrr... ik hoop TOCH dat het nog ff zo blijft, heb ik eindelijk eens mooi weer op mijn verjaardag:D

Tamara

Yun zei

Hi Irene,

Sorry moet het toch helemaal oneens met je zijn. Laat de nazomer maar lekker voortsudderen. Misschien kan ik er dan ook nog eens van genieten ;-)
Lijkt me wel leuk, een jaar zonder guur, nat, koud winderig herftsweer.
Kus
Yun

Mars zei

Meid toch, heeeelemaal je systeem in de war:O
Wat nu?
Ik hoop dat je deze 'na-zomer'(al is daar vandaag weinig van te merken) overleeft met je kort mouwtjes en je blote voetjes!

Kus, een Zonnige Mars;)

Anoniem zei

Lieve irene, dit jaar was de eerste keer dat ik met mijn verjaardag buiten heb kunnen zitten! Zalig, laat het nog maar even doorsudderen dan houden we het tenminste volgende week ook nog droog met onze date, puur genieten is dit...
doei doei,
Elke

Anoniem zei

even aan iedereen, moeten jullie ook steeds zo'n "character"in toetsen voordat je een comment kunt geven?
Het zijn allerlei letters die je na moet typen...
Een spelletje van jou Irene?
Elke

ps nu staat er: CYCBG,
What te hell means it?

Irèneke's wereld zei

Even speciaal aan Elke! ;-)

Die letters overtypen heet woordverificatie. Idereen die hier een comment wil plaatsen moet dat doen. Het is een handigheidje van Blogger om spamberichtjes tegen te houden. Bloedserieus dus!

Mars zei

Hey Irentje,

Nog even snel; morgen ga ik op vakantie, en wil je nog even gedag zeggen;-)
Een fijne week, en ik zie je erna weer!
Dikke Kus,

je nep-zusje!

Mars zei

Ooh..en als je tijd en zin hebt...dan mag je uiteraard bij zo'n spam-ding (oftewel Irene-spelletje:P) erop zetten. Ik heb geen FLAUW idee hoe het moet.
Je hebt m'n gegevens...;)

Haha. Kus!

Carla zei

Persoonlijk vind ik het heerlijk dit herfstweer maar vandaag tijdens een fietstochtje kwamen wij een kip met 6 kuikentjes tegen en dan heb je toch zoiets van "hier klopt iets niet".

Groetjes Carla van Oef.