maandag 24 oktober 2005

Kreeuw?

Niet dat ik in horoscopen geloof hoor. Dagvoorspellingen, weekanalyses, jaarvooruitzichten, liefdescalculaties en zelfs Chinese wijsheden zijn aan mij niet besteed. Om over de huisdierenhoroscoop (ja, hij bestaat echt!) nog maar te zwijgen. Ik vind het allemaal zo inwisselbaar en interpreteerbaar als de pest.
Mijn persoontje is gewoon net even te nuchter voor dat mystieke gedoe als het leggen van tarotkaarten, het natrekken van ascendanten, het uitpluizen van handlijnen of het gegoochel met numerologie.

Maar toch ben ik er nieuwsgierig naar. Als je op 22 juli geboren bent, ben je dan een kreeft of een leeuw?
Het ene tijdschrift zegt dat je nog nét een kreeft bent, terwijl het andere magazine je meetelt met leeuwen.

Kreeft: rustig, somber, huiselijk, gevoelig, zorgzaam, vriendelijk, sentimenteel, emotioneel, zwijgzaam, te beschermend, op zoek naar veiligheid.
De Kreeft is een zeer aan huis gebonden persoonlijkheid en onderhevig aan plotselinge veranderingen.

Leeuw: trouw, trots, egocentrisch, pompeus, vastberaden, royaal, theatraal, lui, vrolijk, hartelijk, trekt graag aandacht, bazig, gevoel voor humor.
De Leeuw is een eerzuchtige en idealistische persoonlijkheid die zich aangetrokken voelt tot intellectuele bezigheden.


Ja, daar ga ik al. Eigenlijk vind ik deze karakterbeschrijvingen allemaal wel - in meer of mindere mate - op mij van toepassing zijn. Het ligt er maar net aan hoe mijn manen die dag waaien of welke kant mijn scharen op staan!

Volgens een berekening van de totemhoroscoop ben ik een zalm. Ik denk dat ik daar voorlopig wel mee uit de voeten kan!

6 opmerkingen:

Marsepulami zei

Gets Iren! Dit begint eng te worden. Precies hetzelfde dacht ik namelijk gisteren. Precies wat jij hier schrijft. Waarom denken/doen wij toch altijd het zelfde??
Toch iets magisch misschien..;-)

Dag Kreeuw/Zalm/Semi-Zus!

Kus, doos (tsja.. het was niet n erg slimme actie..)

@ zei

Help! Ik ben een gans qua totemhoroscoop. Krijg ik nu ook de vogelgriep?

Tamara M. zei

Dat zou goed kunnen... wel onder je afdakje blijven he!:P
ik was een kraai, ook al zo lekker met die vogelgriep...

Vitamitje zei

Tamara waar om ben jij een kraai en ik een slang... Strange

Tamara M. zei

Hu dat kan niet... heb ik dan verkeerd gekeken... gek

Tamara M. zei

We zijn de 22e jarig hoor, niet de 23e...