dinsdag 22 november 2005

Fietsende Japanner

Sjoerd gaat meestal wat eerder naar bed dan ik. Hij moet immers voor dag en dauw weer op, terwijl mijn wekker slechts voor de sier mijn nachtkastje staat op te vrolijken.

Vaak eindig ik mijn dag op precies dezelfde plek als waar ik hem begin: achter de computer. Om nog een stukje te schrijven, een spelletje te doen of gewoon wat op internet rond te neuzen. Omdat de thermostaat al om 22:30 uur op de slaapstand springt, kruip ik - als ik eindelijk de weg naar ons bed gevonden heb - in nogal onderkoelde toestand onder het dekbed. Van mijn luide geklappertand en woeste gewoel op zoek naar een warm plekje wordt Sjoerd dan weer wakker en kraamt vervolgens de grootst mogelijke onzin uit.

Toen ik vannacht mijn tot ijsklomp verworden hand een beetje pesterig op zijn warme buik legde, murmelde hij quasi-serieus uit het niets: "Koud, koud? Een Japanner op een fiets, da's pas koud!"

Geen opmerkingen: