maandag 14 november 2005

Teenmysterie

Ineens deed hij zeer. Zaterdagmorgen toen ik wakker werd. Mijn linker ringteen. Ik dacht eerst nog dat het zo'n wondje was wat ik wel eens vaker tussen mijn tenen heb. Kenen heten die geloof ik. Maar in dit geval kon ik geen gapende gaten detecteren in de roze ruimtes tussen mijn wiebelende trommelstokworstjes. Gedurende de dag leek de pijn wat weg te trekken, maar zonder schoenen voelde toch een stuk fijner dan met.

De hele dag heb ik lopen dubben waar ik dit mysterieuze kwaaltje kon hebben opgelopen. Naar mijn weten heb ik mijn linkervoet niet gestoten en heb ik ook nergens lomp tegenaan getrapt. Evenmin kan me ik herinneren dat er iemand op is gaan staan.

Nu is het maandag en moet ik constateren dat de pijn niet over gaat. Mijn op een na kleinste linkerteen voelt warm, ziet rood en is ook wat dikker dan alle andere. Ik kan hem gewoon gezellig meebewegen met de rest van de tenenclub, maar als ik erop druk doet het ronduit zeer. Wat is hier aan de hand? Om mezelf gerust te stellen en de meest idiote, zelfbedachte en intens dramatische diagnoses uit te sluiten gaan mijn teen en ik morgenvroeg toch maar even langs de huisarts. Komt hij er ook eens uit en smoren we het teenmysterie op tijd in de kiem voordat het uitdraait op een teenhysterie!

1 opmerking:

Mars zei

Oeeh Iren, spannend...! Ik hoor het wel als je meer weet...:O Hij moet het wel weer doen he, voor donderdag;-)
Ik heb er Echt zin in in ieder geval!
Succes bij de Dok!!!
Dikke Kus,
Mars