woensdag 12 april 2006

Het gemier

Ineens was ik het spuugzat, het gemier.

Al weken voel ik me alles behalve jofel. Niet ziek á la de griep, maar ook verre van hiep-hoi-wat-zijn-we-toch-fit-en-de-wereld-is-van-mij.
Ik ben moe, hangerig, niet op stoom te komen. En als ik dan eenmaal uit bed ben geklommen, bivakkeer ik het merendeel van de tijd in mijn hangkleren. Voorts ben ik niet op temperatuur te krijgen! Vlak na het douchen gaat het nog wel, maar een uur post-douche voelen mijn handen en voeten als Siberische ijsklompjes. Ze matchen heel behoorlijk met de grotendeels witte teint van mijn gelaat. Mijn wangen daarentegen zien van 's morgens vroeg tot 's avonds laat vuurrood en voelen als gloeiende kolenkacheltjes. De thermometer geeft echter aan dat mijn temperatuur volstrekt normaal is (36.4°C).
Ronduit irritant is dat ik om de kleinste scheet hijg en pruttel als de oude knol van de schillenboer. Zodra de telefoon gaat en ik van de slaapkamer naar de woonkamer moet lopen om hem op te nemen, wordt er aan de andere kant van de lijn verschrikt gevraagd of het wel goed gaat. Of nog erger, dat ze toch geen pretlijn hebben gebeld.
En dan hebben we nog de weegschaal. Die lijkt tegenwoordig mijn allerbeste vriend en geeft elke dag weer wat minder aan.

Al met al redenen te over om eens flink aan de bel te trekken daar in het Utrechtse. Over niet al te lange tijd zijn de koffers gepakt om eindelijk in de Toscaanse zon te verpozen. Het spreekt voor zich dat ik daar tegen die tijd zo topfit als mogelijk voor wil zijn.

Gelukkig was mijn longarts het volstrekt met me eens en zit ik sinds vanavond weer braaf aan een extra portie antibiotica. Aanvallen!

5 opmerkingen:

Tamara M. zei

Aah Beterschapjes Iréne!

-xxx- Tamara

Anoniem zei

Hoi Irene ,
Gaat het al wat beter met je met de antibiotica en heb je niet teveel last van bijwerkingen van de pillen?
We lezen jou weblog af en toe en je schrijft onwijs grapig.
sterkte van de tweeling pascale en manon.

rianne immerzeel zei

hej..is een tijd geleden dat ik hier wat geschreven heb en je gesproken heb..ik hoop dat de ab aanslaat en dat je je al wat beter voelt!
beterschap..
Rianne

Bob zei

Sterkte met je kuur! Helpt hij al een beetje?

Bob.

Anoniem zei

HEE, KNAP SNEL WEER OP!
DE HOLLANDSE ZON MOET TOCH OOK WEL WAT DOEN?!?!
X ELKE, DIE AL OVER DE HELFT IS VAN DA VINCI EN SUPERBLIJ IS THUIS TE ZIJN!!!!!