zondag 25 juni 2006

Oranje

Oké, ik ben echt geen voetballiefhebber. Heb er nagenoeg de ballen verstand van (al verbaasde ik Sjoerd toch wel een beetje toen ik op het juiste moment "buitenspel" riep).

Ik vind al die brallende in oranje uitgedoste zatlappen bij oranje gekleurd water uitbrakende fonteinen op tv ronduit beschamend. En ik kan met de beste wil van de wereld niet snappen waarom iemand zijn voortuin 'opleukt' met een hele trits oranje vlaggetjes en oranje partytenten en ook nog eens het eerste couplet van het Wilhelmus in oranje opblaasletters voor het raam hangt. Alleen die geinige Wuppies, die kon ik wel waarderen.

Wat 'onze jongens' vanavond echter gebeurde was op zijn zachtst gezegd zwaar zielig. Ze zijn ronduit een oor aangenaaid door een foute Russische kaartentrekker die het hele spel vanaf de eerste minuut gewoon helemaal kapot heeft gefloten. Zoveel verstand heb ik er nog net wel van... (Help! Sinds wanneer heb ik een mening over voetbal opgelopen?!)

1 opmerking:

Wel voetbal-kenner en lievelingsneef zei

Hé voetbalkenner. En welke gele kaart precies was, volgens jou, dan onterecht gegeven? Die voor Boularhouz zeker? Dat had meteen rood moeten zijn natuurlijk!
Niet de scheids de schuld geven voor Neerlands meest dramatische WK (samen met 1990), hé!