zaterdag 24 juni 2006

Verkeer-d

Nietsvermoedend liep ik over straat. Via de markt ging ik naar de bakker en dan meteen nog maar even langs de apotheek. Om bij de apotheek te komen moest ik het zebrapad oversteken. Het was druk in 't dorp. Van rechts kwam een ronkende bus, maar die zag mij al aankomen en hield keurig stil. Net toen ik de eerste stap op straat zette, doemde er vanuit mijn linker ooghoek uit het niets een zwarte stationwagon op. Ineens was hij er. Met horten en stoten kwam hij tot stilstand. Óp het zebrapad, slechts een paar centimeter van mijn linker been verwijderd. Mijn hart zat in mijn keel en mijn ogen schoten vuur. Wel God in Den Haag nog an toe... Blijkbaar ben je zelfs op een zebrapad je leven als voetganger heden ten dage niet meer zeker!
Net toen ik de asociale bestuurder een flinke verbale draai om zijn oren wilde geven, kreeg ik een scheldkanonnade over me heen. Waar ik verdomme wel niet mee bezig was en of ik niet beter uit mijn doppen kon kijken! Ja maar hallo, wie zat er hier nou fout? Flabbergasted vervolgde ik mijn weg naar huis. Wat een lul...

1 opmerking:

Vitamitje zei

Wees blij dat je niet in Den Haag woont, dit overkomt mij echt een paar keer per week... ;)