zaterdag 15 juli 2006

Bloemendaal aan Zee

Wat thuis alleen en met moeite lukt als ik bijtijds ergens zijn moet, kost me vandaag geen enkele moeite. Al om 9.15 uur ben ik gedoucht, aangekleed en opgemaakt. De flessen wijn van gisteravond hebben geen vervelende sporen nagelaten, ik voel me zo fris als een hoentje. Ongeduldig drentel ik door de hotelkamer en laat mijn oog vallen op Sjoerd en Marcia. Die zijn allebei nog diep in slaap. Ach, iemand moet als eerste op zijn. Laat mij dat nu dan zijn!

Tegen de middag druppelt het hotel vol met CF'ers. We treffen elkaar beneden in de bar en onder het genot van allerlei lekkers worden de eerste nieuwtjes uitgewisseld. Oh wat is het leuk en fijn om iedereen weer te zien!
Als we bij de bus arriveren komen we er niet onderuit. Alle CF'ers moeten een mondkapje opdoen, hetgeen een hoop gemor en rebelsheid teweeg brengt. Eigenlijk is het ook een beetje krom. Sommige mensen zitten al vanaf vrijdagmiddag bij elkaar op de lip en zonet in de bar werd er ook gewoon geknuffeld en gezoend. Ach, het levert in ieder geval een leuke foto op!










In Bloemendaal aan Zee dompelen we ons onder in het ultieme CF Beach Dance-gevoel. Zon, muziek, bikini aan, insmeren met antiverbrand, een hapje en een drankje en op naar het strand. Wij zijn wel in voor een tochtje met de ultrasnelle boot van de reddingsbrigade. Gehuld in een charmant reddingsvest hijs ik me samen met Hanneke, Sjoerd, Arian en Azarja aan boord. De man aan het roer blijkt nogal een haantje en raast als een dolle stier over de Noordzee. We doorklieven de golven en stuiteren keihard en van metershoog weer omlaag. De eerste 5 minuten vind ik het nog wel leuk daar op die glibberige, natte rand van de boot. Maar nadat mijn bikinibroekje spontaan getransformeerd is in model string en ik een keer vervaarlijk de boot in ben geslingerd, word ik toch wat bleek om mijn neus. Hanneke die achter het haantje op de bok zit (in het midden van de boot) voelt mijn onbehaaglijkheid feilloos aan biedt me haar plaatsje aan. Dankbaar accepteer ik haar aanbod! Nu hoef ik me alleen nog maar druk te maken over Sjoerd. Ik ben als de dood dat hij achterover in zee klapt en zijn nek breekt of wordt verpulverd door de schroef van de motor. Nadat we Azarja en Arian over hebben laten stappen op de catamarans en 2 anderen ervan hebben opgepikt, keren we terug naar het strand. Eigenlijk had ik ook nog wel even met zo'n catamaran mee gewild, maar nóg langer op die enge boot zitten had ik er niet voor over. Quit an adventure!














Terug op het strand komen we bij van ons hachelijke avontuur. Ik zit in het zonnetje op te drogen als ik zonder erbij na te denken vrij wild met mijn blote voeten over een houten vlonder schraap. Tsjak! Voor ik het weet jas ik een jaap van een splinter in mijn linkerwijsteen. Moet ik me nog een keer blootstellen aan die lui van de reddingsbrigade! Gelukkig blijkt de ehbodame een stuk rustiger en snijdt ze vakkundig het achtergebleven stuk vlonder uit mijn voet. Met een hele pleisterconstructie om mijn teen en het advies om de boel vanavond nog even in de Biotex te weken (ja ja, dat zien we vanavond wel weer...) kuieren mijn begeleider en ik weer terug naar waar het allemaal te doen is.
De rest van de dag pendelen we tussen de loungebanken en het zanderige dansgedeelte. DJ's Sander Foppele, Aram van der Rest, Steven Bress, Rob Boskamp, Ernesto vs. Bastian en Feliks zorgen voor de juiste muzikale begeleiding om een perfect sfeertje te creeëren. Samen met al die geweldige mensen en het schitterende weer natuurlijk. Yes, the Crew did it again!










Bij het slotnummer - de geremixte versie van 65 Roses van The Wolverines - krijg ik het even te kwaad. De aanblik van de aanwezige beneusbrilde meisjes en de gedachte aan iedereen die er dit jaar niet meer bij is, maakt me op slag intens verdrietig. Ik staar naar de hemel en hoop dat ze daarboven allemaal hun eigen CF Beach Dance vieren, elke dag opnieuw...

En dan is het voorbij. We slenteren terug naar Woodstock 69 om onze spullen bij elkaar te rapen. Sjoerd liep de hele dag al als een soort surogaatvader iedereen op zijn rondslingerende spullen te attenderen. "Marcia, waar is je tas?" en tegen mij "Ja uh, nou heb ik het vaak genoeg gezegd hoor!" Onze portemonnees zaten de hele middag veilig in zijn broekzakken en mijn linkerhand was sowieso vergroeid met de digitale camera. Binnen een oogopslag zie ik mijn gebloemde tas staan en een snelle inspectie leert dat alles er nog in zit. Dan komt Sjoerd met een verwrongen gezicht op me af. "Ik kan mijn schoenen niet vinden. Ik weet zeker dat ik ze van buiten naar binnen heb verplaatst en nu zijn ze weg." Godverdegodver. Nagenoeg hagelnieuwe Puma's! Mijn immer kalme Sjoerdje heeft zijn kookpunt inmiddels bereikt en tiert dat het een aard heeft. "Al dat semi-blitse volk ook hier! En maar de hele dag dure rosé zuipen. Als je je dat niet kunt veroorloven moet je hier wegblijven en niet andermans schoenen jatten om zo'n dag te bekostigen!" Tussen de gedeelde irritatie door voel ik de slappe lach opkomen. Als er iemand grappig en aandoenlijk kwaad wordt is Sjoerd het wel. En juist hij, die de hele dag zo oplettend was, kan nu op blote voeten terug naar het hotel! That's the story of his life...

3 opmerkingen:

Eline zei

Eeeey irene (sorry van die e, maar k weet nie hoe k die moet typuhh:P) hahaha
Maaruhh leuk stukje van cfbd:D en leuke foto's... k heb ze ook allemaal op de comp gezet...:D en k ga nog aan lisanne vragen of er een paar op de site kunnen:D

Had Sjoerd zijn schoenen verloren?? Vorig jaar zijn mijn slippers gejat....(zijn schoenen waren denk k wel wat mooier en duurder hahaha, maar k heb vorig jaar vanaf 3 uur tot 11 op blote voeten rond gehobbeld..:) en pijn dat ze deden;)
Maar goed, ze zijn daar dus nogal dol op schoengerei:P
Verder is het een super dag geweest!!! en k spreek je snel weer, das gezellie!!!!
Kusss Eline

Anoniem zei

Ik kom eraaaaaaaaaaaaaaan!!!!!!

Tamara M. zei

Aah Arme Sjoerd! Niet leuk als je schoenen gejat worden! Ik vond het echt jammer dat ik niet bij CFBD kon zijn, maar mijn vakantie daarentegen was wel superleuk!! En trouwens... Azarja met een onderkin?

xxx Tamara