maandag 31 juli 2006

In de supermarkt

Zoals onderhand wel is gebleken komt het dagelijks bijhouden van mijn weblog er de laatste maanden niet echt meer van. Op zich is dat ook niet zo vreemd. Na een jaar heb je alles immers al wel een keertje meegemaakt, qua terugkerende evenementen, zon- en feestdagen. Daarom ga ik vanaf nu proberen om wat vaste rubrieken aan bod te laten komen. In de eerste plaats is dat domweg handiger voor mezelf (niks zo gemakkelijk als de hokjesgeest!) en in de tweede plaats hoop ik zo ook mijn vaste lezers weer eens wat trouwer van dienst te kunnen zijn.

De rubriek waar ik vandaag mee wil beginnen is getiteld In de supermarkt. Ik heb al een keer eerder een anekdote over de supermarkt aan het beeldscherm toevertrouwd en de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik er vrij regelmatig de meest doldwaze en vermeldenswaardige avonturen beleef. Misschien komt het ook wel doordat je als overdag- en doordeweek-consument toch tegen een ander soort winkelpubliek aanloopt, dan als je op zaterdagochtend tussen de verhitte weekendvaders met jengelende peuters in het karretje en hondsbrutale rollatormaffia je wekelijkse magnetronmaaltjes bij elkaar probeert te scharrelen. Trust me: been there, done that...

Het idee van deze rubriek werd vanmiddag spontaan geboren. Ik stond weer eens met mijn uitgeladen kar bij de kassa en was net bezig de eerste zakjes pasta en blikjes gepelde tomaten er weer categorisch in te leggen. Op het moment dat ik mijn hoofd omhoog deed om het zojuist gescande brood aan te pakken, zag ik de mannelijke vakantiekracht me hulpeloos aankijken. Zijn blik van ontreddering flitste tussen het schermpje onder zijn handen en mijn ogen. In zijn handen hield hij 2 bosjes in folie verpakte rozen waarop blijkbaar geen barcodesticker zat. "1,99 Per bosje, sprak ik hem behulpzaam toe", hij was vakantiekracht, hij kon ook niet alles weten. Maar toen brak mijn klomp. "Uh ja, maar wat zijn het eigenlijk?", vroeg hij op schaapachtige toon.

Ik hoop dat hij tegen de tijd dat het Valentijn is en hij een leuk meisje op het oog heeft nog eens aan me denkt...

2 opmerkingen:

Tamara M. zei

Hm jij hebt een stuk interessanter en grappigere supermarkt dan ik hier... het enige wat mij overkomt is dat ik mijn pasje er te snel door de automaat heb gehaald, mijn pincode intoetst en dan pas als een schaap naar het scherm kijken omdat je je afvraagt waarom er "pas doorheen halen"" staat...

Kortom bij mij draait het dan meestal om de blonde dingen die ik doe....

xxx Tamara

Anoniem zei

he irene, ook ik lees tegenwoordig je weblog! Maar wat herkenbaar die vakantiekrachten in de supermarkt! ik was laatst gezellig alles aan het inladen, zijn we bijna door de boodschappen heen, drukt die oen op een verkeerd knopje op de kassa, met als gevolg dat alles weer uit mn tassen mocht en opnieuw over de scanner moest!!! AARRGGGGHHH
Ik zie je vast de 19e op lisa haar verjaardag!?! Gezellig!
liefs hanneke