zaterdag 29 juli 2006

One more time

Vanavond zijn we - op de valreep - toch maar naar het optreden van Ignite in de Rockfabrik in Übach-Palenberg (D) geweest.

Mijn aanvankelijke door twijfels geregeerde terughoudendheid (ik was met name bang voor een regelrechte kopie van het optreden van 2 juli jl en zag mezelf het hele god-wat-ben-ik-goed-ik-heb-pelikanen-gered verhaal voor de tweede keer aanhoren) werd met goede argumenten door Sjoerd gepareerd.

- Ze speelden op zo'n 40 km. rijden van ons vandaan, een kippeneindje;
- Dit was de laatste kans om ze dit jaar live te zien spelen;
- Ignite is wél onze favoriete band;
- Het kostte relatief geen drol;
- Erna zouden we nog ergens een terrasje gaan pikken.

En oh wat ben ik blij dat we gegaan zijn! Het optreden vond plaats in een kleine, intieme zaal waardoor je Zoli bij wijze van spreken over zijn knieën kon aaien, als je dat zou willen. Bovendien geldt er in Duitsland geen verbod op stage diven en crowd surfen wat de boel aanzienlijk verlevendigt. Maar toen het optreden er bijna op zat, raakte ik onverwacht helemaal in extase. Hij ging, speciaal voor vrienden en volledig akoestisch, mijn lievelings liedje van de nieuwste cd zingen, Live for better days. Kippenvel!

Geen opmerkingen: