zondag 23 juli 2006

Par Tea

Het spreidingsbeleid kon op mijn lijf geschreven zijn. Ik vind niks zo verschrikkelijk als ergens vreselijk naar toeleven en voor je er erg in hebt beseffen dat het allemaal alweer voorbij is. Uitsmeren is dus het devies.

Gisteren was ik écht jarig en vierde ik feest met familie, vandaag doen we het nog eens dunnetjes over met vriendinnen!
Zo'n nieuw servies schreeuwt er natuurlijk om op een passende wijze gebruikt te worden. Het was een paar weken geleden tijdens een helder moment onder de douche dat het idee van een heuse high tea zich in mijn brein ontspon. Als in een visioen zag ik ons al helemaal zitten: vrolijk kwetterend in de tuin, allemaal lekkere zoete en hartige hapjes uitgestald op tafel, en met weinig thee en veel rosé (want het is natuurlijk wel een Irène-feestje).










Rond een uur of drie was iedereen zo'n beetje gearriveerd en stond de tuintafel vol met een uitgebreid assortiment aan high tea-gerelateerde etenswaren. Sjoerd had inmiddels onder lichte dwang het pand verlaten (want girls only) en was voornemens zijn heil met een vriend op een Belgisch terrasje te zoeken. Mijn Par Tea kon beginnen!
Ondanks dat de meeste meiden elkaar niet of nauwelijks kenden zat de sfeer er meteen goed in. Iedereen kletste met iedereen en er werd smakelijk om elkaars anekdotes gelachen. Dit was precies wat ik met er van had voorgesteld. Helemaal goed!










En toen was het echt voorbij... Mijn 27-ste levensjaar is op een volwaardige manier herdacht en naar volle tevredenheid gevierd. Hier kan ik tot volgend jaar prima op teren!

Geen opmerkingen: