vrijdag 25 augustus 2006

Neer en op

Ik was de hele week zo opgefokt als een opgehokte kip. Zodra ik 's morgens mijn ogen opende wist ik al hoe de vlag erbij hing: rusteloos en behoorlijk sjagger. Alles irriteerde me mateloos. Sjoerd die wat met zijn mp3-speler en de laptop aan het kloojen was. Rover die in de stad overal wilde schijten (tot ín de V&D aan toe!) behalve op de hem opgedragen plekjes. Sjoerd die net achter de computer zat als ik even de mail wilde checken. De haarsporen van Rover die toch weer overal en nergens opdoken na een verse zuigbeurt. En dat smetvrees-Sjoerd zijn opgepoetste appel* in een plastic zakje wilde vervoeren. Maar ik zat vooral mezelf danig in de weg.

En daardoor ging ik natuurlijk weer van die lullige dingen de wereld inslingeren. Dat het maar goed is dat Sjoerd geen 4 weken vakantie heeft, want dat we elkaar (lees: ik hem) dan al na 1 week de hut uitgeruzied hadden. En Sjoerd, de schat, kon zich nog in mijn gevoel inleven ook! Want normaliter ben ik overdag alleen thuis en rommel ik in mijn eigen tempo lekker anoniem wat aan. Maar nu is het inwoneraantal plotsklaps verdubbeld, moet ik mijn heilig verklaarde territorium ineens delen en wordt mijn hele ritme overhoop gehaald. Ik lijk welhaast een doorgewinterde autist!

Maar vanmorgen voelde ik me ineens weer een heel stuk beter. Ik deed mijn ogen open en voelde dat het goed was. Hoe het nou precies komt weet ik ook niet, het is gewoon zo. Ik klom fluitend uit bed en stond zingend onder de douche.

Kan iemand mij vertellen waar mijn handleiding is gebleven?

* Appels in plastic zakjes vind ik nu de storm weer is gaan liggen overigens nog steeds stom!

1 opmerking:

Anoniem zei

irene!!! Ik help je... k vind appeltjes in plastic zakjes vervoeren ook dom! hahaha. Gelukkig voel je je nu weer wat beter! Kom je nog keer met votje nr Bracke. Heb toch weer s zin in me uiensoep. Ik ben al zo lang niet geweest. Dikke knuffel van Lisa