woensdag 22 november 2006

Wie zijn billen brandt

23 oktober
13.24 uur
In de auto op de Maastrichterweg in noordelijke richting.


Een flits. En een flitskast. Wat ik het eerste zag weet ik eigenlijk niet. "Shit, was die voor mij?", dacht ik terwijl ik in willekeurige volgorde automatisch op de rem trapte en koortsachtig de stand van mijn snelheidsmeter polste.

22 november
12.15 uur
In de brievenbus naast de voordeur.


Een envelop van het Centraal Justitieel Incasso Bureau. "Fuck, die was dus inderdaad voor mij!", concludeerde ik terwijl ik de envelop openscheurde. Ik was er al een beetje bang voor. Mijn allereerste verkeersboete in 8,5 jaar tijd voor de overschrijding van de maximumsnelheid is een feit. Ik reed 59 km/u waar 50 km/u is toegestaan. De sanctie is gebaseerd op een snelheid van 56 km/u in verband met de verplichte correctie op de gemeten snelheid.

Het is gewoon zonde, pijnlijk geld. Voor €23,00 was ik het haasje. In het vervolg dus nóg beter opletten. Want ik ben liever een goedkope slak dan een duur haasje.

Geen opmerkingen: