woensdag 31 januari 2007

Punthoofd

"Wat eten jullie vanavond?"
- Weet ik nog niet.
"Heb je wel al vlees uitgelegd?"
- Nee.
"Als je vanmiddag nou 2 extra biefstukjes uit de diepvries had gehaald, hadden jullie hier kunnen meeëten."
- Oh da's lief maar hoeft niet hoor.
"Hoe ontdooi je je vlees dan?"
- In de magnetron.
"Dat kost toch veel te veel stroom! Waarom leg je het niet gewoon 's morgens uit?"
- Omdat ik 's morgens vaak nog niet weet waar ik 's avonds zin in heb.
"Heb je eigenlijk nooit het eten klaar als Sjoerd thuis komt?"
- Dat ligt eraan. Soms wel. Soms ook niet.

...

"En wanneer ga je weer eens sporten?"
- Dat weet niemand.

...

"Die-en-die hebben 'ge-Sonja Bakker-d'. Hij heeft ook suiker en zat steeds te hoog. In 8 weken tijd is hij 7 kilo kwijtgeraakt en zij 6. Zijn suiker zit nu weer keurig tussen de 4 en 6."
- Zucht.

...

"Waarom ga je niet elke dag lekker een stuk met Rover wandelen?"
- Omdat ik me daar soms moeilijk toe kan zetten. In de zomer gaat het altijd beter dan in de winter. Bovendien gaat Sjoerd bijna elke avond een behoorlijk rondje met hem. Dus hij komt echt niks te kort.

Mam, ik hou echt super veel van je.
Maar waarom wil je me op mijn 27ste nog steeds opvoeden?!

Geen opmerkingen: