maandag 1 januari 2007

En rapen de scherven

De (letterlijke) naweeën van een week lang onregelmatig eten, 3 vette oliebollen, een beetje te veel drank en veel te weinig slaap bereiken vandaag hun hoogtepunt. Ik laveer op paracetamol tussen de bank en het toilet. Ik voel me als een uitgewoonde kroeg. Waar de geur van verschaald bier de lucht vult, omgevallen barkrukken de doorgang versperren en een vergeten leren jas eenzaam aan de kapstok hangt.
De uitnodigingen voor nieuwjaarsborrels die gehouden worden op een straal van meer dan 1 km van ons huis, hebben we op voorhand wijselijk afgeslagen. Sjoerd's oma is de enige de we met een bezoekje vereren en daar treffen we gelukkig ook zijn ouders. Die van mij komen 's avonds nog een uurtje langs. Ook zo duf als een konijn. Zij hebben de grote familietoer wel gemaakt.

Morgen begint het gewone leven weer. Mijn lijf en ik zijn er wel weer aan toe...

Geen opmerkingen: