maandag 8 januari 2007

Slaapperikelen

Qua slaap is 2007 nog niet zo mijn jaar. In slaap vallen is een moeizame en tijdrovende aangelegenheid. Voor 2.00 uur gebeurt er sowieso niks en daarna lig ik nog minstens een halfuur te draaien. Vannacht, of liever gezegd vanmorgen, brak ik een nieuw record. Om 3:09 uur kroop ik naast Sjoerd en rond 3.30 uur viel ik pas in slaap.

Een oorzaak kan ik er niet echt voor bedenken. Ik slik momenteel geen medicijnen die slapeloosheid als bijwerking hebben. Iets om over te piekeren heb ik gelukkig niet en doe ik dan ook niet. Mijn activiteitenniveau is niet hoger of lager dan een week geleden, dus daar zal de reden ook niet in liggen.

In het uiterste geval zou ik natuurlijk een slaappilletje kunnen nemen. Maar daar ben ik toch nog wat huiverig voor. Straks lukt het zonder zo'n 'inslapertje' misschien helemaal niet meer.
Vooralsnog heb ik mezelf daarom dus maar op een dieet van minder cola light (na 20.00 uur mag ik het niet meer drinken) en meer rode wijn gezet. Eens kijken of dat soelaas biedt.

Geen opmerkingen: