woensdag 7 februari 2007

Gezocht: safehouse

Volgend weekend is het weer zover. Dan transformeert heel Limburg voor een dag of vijf in een bonte quilt van hossende mensen, schminck, confetti, véél bier, nog meer polonaises en vals gezang. De carnavalisten bepalen de koers. 'Sjeng aon de geng' en 'Kom maar achter mich aan!' Zelfs de burgemeester draagt op symbolische wijze voor drie dagen de sleutel van het dorp over aan Prins Carnaval.

Voor ons hoeft het niet zo. In 2003 vierde ik mijn laatste carnaval. Vlak daarna lag ik in het ziekenhuis. Wanneer Sjoerd zich de laatste keer tegen heug en meug over leverde aan het feestgedruis weet ik niet eens. Sinds we samen zijn, voelen we meer dan ooit de minste behoefte ons onder te dompelen in al het gedoe. Wij doen gewoon het hele jaar door leuk en lekker gek en niet, zoals veel mensen, alleen tijdens de vastelaovend.

Het liefst ontvluchten we het bronsgroen eikenhout dan ook tijdens de alaafinvasie. In 2004 zaten we in Zandvoort, in 2005 bezochten we vrienden in Purmerend en in 2006 verbleven we in Berlijn. Allemaal Carnavalloze oorden.
Alleen hebben we voor dit jaar nog geen veilig onderkomen gevonden. Tot afgelopen zaterdag waren we ons amper bewust van het feit dat 'het' er weer zit aan te komen. Uit het niets vroeg Sjoerd: "Heb jij al bedacht wat we met de carnaval doen?" Nee dus. We zouden er allebei eens over nadenken.

Maandagavond kwam het onderwerp opnieuw ter sprake. Sjoerd zat wat met Google Maps te fiespernullen en was beland in Cadzand-Bad, waar we al vaker in het appartementje van kennissen logeerden. "Waarom gaan we daar niet nog eens naar toe?", vroeg ik enthousiast. "Ja, dat had ik dus ook bedacht!", reageerde Sjoerd blij.
Een telefoontje later bleek dat het knusse appartement al besproken was voor het carnavalsweekend. Balen!

Dus, welke welwillende lezer(es) heeft er voor ons (2 opgeruimde volwassenen en 1 zeer goed opgevoede, niet al te grote hond) van 16-02 tot 21-02 een budgettair neutraal, van carnavalssferen gevrijwaard stekje in de aanbieding? :-)

2 opmerkingen:

Lotte zei

Ook ik vind carnaval niet echt geweldig (lees: helemaal niet). Ik ben er absoluut niet mee bezig en had er ook niet op gerekend dat het weekend dat wij toevallig in Maastricht vertoeven versierd wordt door confetti, bierlucht en lallende limbo's... Wat nu!?

Tamara zei

Hmmm heb niks voor je:P Maar ik zit die week ergens op de veluwe in een centerparcshuisje:P Ideetje?:P

xxx Tamara