maandag 5 februari 2007

Vet probleem...

In 1993 kreeg ik van de ene op de andere dag last van ingescheurde mondhoekjes. Sindsdien heb ik talloze soorten Labello's, Blistexen en andere vethoudende smeerseltjes uitgeprobeerd om mijn tere lipjes weer enigszins in het gareel te krijgen. De een hielp wat beter dan de ander, maar geen van alle bood een structurele oplossing. Na verloop van tijd veroorzaakte een grote gaap weer een flinke jaap!

Tot ik op een goede dag bij The Body Shop naar binnen wandelde. Na mijn probleempje aangehoord te hebben, kwam de deskundige verkoopster op de proppen met de honeystick. Het toen nog geel-zwart gestreepte stickje zou mijn schrale lippen binnen een mum van tijd beschermen, vochtig houden én kalmeren. En warempel, ze kreeg gelijk. Mijn ingescheurde mondhoek genas en kwam nooit meer terug!

Sindsdien ben ik lichtelijk verslaafd aan mijn kleine, inmiddels gele, honingstok. Ik heb er altijd wel een op zak en er zwerven zeker drie exemplaren door het huis. Zodra ik merk dat mijn lippen ook maar enigszins droog dreigen te worden, zoek ik op de automatische piloot naar de dichtst bij zijnde stick en vet mijn lippen er lekker mee in.

Dat The Body Shop ooit met de productie van mijn wonderstokje zou stoppen, wilde mijn hoofd niet in. Ik vond dat ze dat eenvoudig weg niet konden maken! Wel was ik de afgelopen jaren zo slim, om er meteen een stuk of vijf tegelijk in te slaan als ik hier of daar tegen een vestiging van The Body Shop aanliep. Daar kwam ik het grootste gedeelte van het jaar wel mee door.

Maar helaas, aan alles komt een eind. En het eind van mijn befaamde honeystick lijkt nu toch echt in zicht. Ze zijn nergens meer te verkrijgen. Zelfs niet in het outlet in Roermond. Daar hadden ze ze afgelopen zomer nog even, toen ze in de gewone winkels al niet meer verkrijgbaar waren.

Twee aangebroken exemplaren. Dat is alles wat ik nog heb. Ik ben in mineur.
Maar of ik wil of niet, ik zal op zoek moeten naar een alternatief...

2 opmerkingen:

Vitamitje zei

En The Body Shop heeft geen alternatieven? Jammer is dat altijd, iets dat zo goed werkt, er dan weer uit gaat...

Tamara zei

JA, doen ze nou bij de AH ook altijd:P

Maar ik heb t zelfde probleem dus als je iets goed nieuws hebt gevonden laat je t me dan weten?;)

xxx Tamara