maandag 19 februari 2007

Voorbereid op reis?

Gisteravond, 20.45 uur

Papa en mama vertrekken morgenvroeg voor vijf dagen naar Barcelona en ik bel ze nog even op om ze een fijne vakantie te wensen. Ze blijken er reuze zin in te hebben (logisch natuurlijk). Het inpakken van de spullen is het enige klusje dat nog rest. Maar ja, dat is zo gebeurd. Toch?

Vanmorgen, 6.50 uur

Trrring. In de verte klinkt het geluid van onze huistelefoon. Het ding haalt me bruut uit mijn comfortabele, oh zo fijne, diepe slaap. Slaapdronken maar alert genoeg om te beseffen dat er 'iets is', wankel ik op kousenvoeten van de slaapkamer naar de woonkamer.

"Hoi met Irène.", murmel ik in de hoorn.
- Ja met mij. Even snel. Is jouw koffer bij jullie thuis? Niets ernstigs hoor! Wij krijgen ons koffer niet meer open.
"Nee, het staat bij de ouders van Sjoerd.", antwoord ik beduusd.
- Oké laat maar. Dan moeten we iets anders verzinnen. Doei.

Om 16.34 uur krijg ik een sms-je van mama. Zijn heelhuids aangekomen. Liefs.

Met of zonder koffer, dat blijft de vraag...

Geen opmerkingen: