zaterdag 10 maart 2007

Het klopt niet

De lucht ziet strak blauw. De zon is overal en naar het schijnt voelt hij lekker warm. Kortom, het is prachtig weer.

Maar ik? Ik heb het koud. Ijskoud! Mijn handen voelen aan als ijsklompjes. En met mijn verkleumde voeten zou je een gemiddelde koelkast zónder netstroom makkelijk op temperatuur kunnen houden.
De hoeveelheid kleding aan mijn lijf (Boven: een hemdje, een t-shirt met lange mouwen, een vestje en mijn warme fleecevest. Beneden: een boxer, een hangbroek, twee paar sokken en een paar sloffen.) strookt niet met de geldende weersomstandigheden.

Als een oude, lome kat heb ik me van de bibberitus op de bank genesteld. Achter het raam, pal in de zon. Met mijn eerste levensbehoeften binnen handbereik. Een grote kop dampende thee, mijn hete kersenpitje en het spannende boek waarin ik aan het lezen ben.

Maar eigenlijk was ik veel liever in de tuin gaan werken... En 's avonds naar een verjaardag gegaan.

Grr, waar komt dit nou weer vandaan???

Geen opmerkingen: