zaterdag 7 april 2007

Benefietavond Kerkrade

Het oorspronkelijke plan was, om vandaag Schijndel aan te doen. Het aldaar gehouden Paaspopfestival is de onofficiële aftrap van een nieuw, veelbelovend festivalseizoen.
Er was echter iets wat ons er aldoor van weerhield om de benodigde kaartjes aan te schaffen. Dat we naar dat ondefiniërbare gevoel geluisterd en gehandeld hebben, bleek achteraf een goede keuze. Want ineens was hij daar. De aankondiging van een benefietavond in Kerkrade ten bate van de NCFS, op Paaszaterdag! Goede initiatieven moet je naar mijn mening aanmoedigen en steunen. Dus het leek me niet meer dan logisch dat we in plaats van naar het noorden zuidwaarts zouden afreizen. Het voelde zelfs een beetje alsof we deze keer eens een uitje van 'mijn werk' hadden. ;-)

De avond bleek een groot succes! De organisatie was in handen van de regio contactouders van Limburg. Zij wisten een grote zaal te organisren, artiesten te vinden die belangeloos hun medewerking wilden verlenen en rond de 500 entreekaarten te verkopen. Daarnaast werd er 's avonds nog een schilderij geveild waarvan de opbrengst ook ten gunste kwam van de NCFS. Aan media-aandacht was eveneens geen gebrek. 2 Joekels van tv-camera's stonden vanaf een verhoging alles wat er in de zaal gebeurde te registreren en in de zaal dook geregeld een handzamer - maar daarom niet minder professioneel! - formaat op. Niets of niemand ontkwam aan het oog van de lens. Aandacht voor CF!









Ondanks het feit dat Sjoerd en ik er niemand kenden, hebben we een bijzonder leuke avond gehad. Al snel raakten we vrolijk aan de klets met de moeder van een jongetje met CF. Zij vond het erg fijn om eens een al wat oudere CF'er te ontmoeten waar het voor de verandering naar omstandigheden best lekker mee gaat.

Met toetende oren, behoorlijk moe maar vooral erg voldaan reden we rond 00.00 uur weer naar huis. Misschien kwam het ook wel een beetje door de wijn, maar een zeker gevoel van onoverwinnelijkheid bleek zich gedurende de avond in mijn lijf gevestigd te hebben. Kom maar op, ik kan de wereld aan!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo Irene,

Zoals je ziet lees ik nu ook trouw iedere dag jouw site (vandaag was het wel erg veel). Zon. en ma. heb ik zitten hannessen om je een berichtje te sturen, dat uiteindeljk toch gelukt is (alleen onder "De Vliegende") Misschien heb je het al gelezen.
Trouwens, wij hebben ook z'on prachtige, lieve, trouwe viervoeter (is van Joeri) "Mickey onze Maltezer"(met krullen en verliest geen haren!!).
Nou, de groetjes maar weer en de foto's zie ik wel komen toch ?
Inge Wienen.