zaterdag 14 april 2007

De rotonde

In Hasselt ligt de kleinste rotonde ter wereld. Voor zover ik op de hoogte ben van het bestaan van alle rotondes op aarde natuurlijk.









Maar deze vind ik wel heel bijzonder. Omdat hij naar mijn bescheiden mening totaal nergens voor dient, qua verkeersveiligheid. Het is namelijk een fietsersrotonde! En hij is gesitueerd op een plek waar je niet zo snel een door fietsers veroorzaakte verkeersopstopping zou verwachten.

Waar anders dan in het lieflijke België verzinnen ze een rotonde om het fietsverkeer te geleiden? Misschien ligt hij er wel gewoon ter verwondering en ter vermaak. Om de mensen eerst de wenkbrauwen te doen fronsen en vervolgens een glimlach op het gezicht te toveren.

Ik heb het al vaker geroepen en ik doe het gewoon nog een keer opnieuw. Wat ben ik dol op onze zuiderburen!

Geen opmerkingen: