zaterdag 28 april 2007

Groezrock

Het was behoorlijk droog in het Belgische Meerhout-Gestel. Net als in Nederland had het er in geen weken geregend. De grote festivalweide was dan ook een dorre, zanderige vlakte. Alle tentdaken waren bedekt met een dikke laag geel stof. Toen ik een pannekoek at, was het niet alleen de suiker die mijn malende tanden deed knerpen. Waar ik ronduit van huiverde, was de man in het oude, vadsige wielrenshirt en een jarenlange verzameling festivalbandjes om zijn rechterarm. Hij sprak ons in het Engels aan en begon een gezellig, met bierlucht doordrenkt, praatje. Voor welke band(s)*1 we kwamen en zou het niet toevallig zijn als we elkaar ook over 4 weken op Pinkpop*2 troffen. Tot zover niks aan de hand. Tot het moment van afscheid nemen kwam, hij zijn hand naar me uitstak en verwachtte dat ik hem zou schudden! Het groezelige geval zag zwart van viezigheid. Joost mag weten hoelang daar al geen water meer aan te pas was gekomen. Terwijl ik hem aarzelend mijn pink aanbod, voelde ik mijn hersenen registreren. 'Volgende keer handalcohol meenemen!'

*1 Ignite, Lagwagon, Lost Prophets, Terror, Hatebreed.
*2 Vreselijk toevallig en ik zal er alles aan doen wat in mijn macht ligt om het te voorkomen!

Geen opmerkingen: