vrijdag 27 april 2007

Kuurtijd

Sinds die dubieuze hooikoortsaanval van 2 weken geleden ben ik niet fit. Gelukkig ben ik niet bedlegerig ziek, maar ik zit bij lange na niet in mijn normale modus.
Door de week hang ik slechts wat lusteloos in huis rond. Te moe om ook maar tot iets te komen. Ik wil de stofzuiger wel ter hand nemen, maar het lukt me gewoon niet. Hetzelfde geldt voor de troep in huis opruimen, de vaatwasser leeg halen, Rover uitlaten en op een christelijk tijdstip gewassen en aangekleed voor de dag komen. Nog een geluk dat ik overtuigd atheïst ben. ;-)
De weekends gebruik ik desalniettemin voor leuke dingen. Uitje zus, bezoekje zo. Het gaat wel en ik geniet er met volle teugen van. Maar de rest van de week heb ik dan weer nodig om bij te tanken.

Het helderrood opgehoeste bloed van woensdagavond was de druppel. De tijd was rijp om toch maar even met het ziekenhuis te schakelen. Bellen vind ik altijd wat moeilijk. Op papier kan ik nou eenmaal beter uit mijn woorden komen dan aan de telefoon. Gistermiddag heb ik dus een mailtje gestuurd naar de CF-verpleegkundige met daarin een beknopte weergave van de huidige stand van zaken. Vanmorgen werd ik teruggebeld. Doordat ik vantevoren nog wat dingen had opgeschreven, kon ik mijn mailtje van gisteren aanvullen. Met kernbegrippen als moe, lusteloos, hoesten, benauwd, geen honger, afgevallen, verhoging, groen en bloed ging ze in conclaaf met de dokter.

2,5 Uur later werd ik al teruggebeld. En hoera, ik mag een kuurtje!
Mooi, want we hebben weer een leuk maar overvol en extra lang weekendprogramma voor de boeg... :-)

4 opmerkingen:

Tamara zei

JA mooi vriendje he:) Ik zoek ze uit op lengte, minstens 1.95 ter compensatie!!:)

Btw ik zit sinds vandaag ook aan een kuurtje, pijn in mn longen enzo. Dus ga ik gezellig met jou twee weken tavaniccen (hebben we weer een nieuw werkwoord gecreerd?)

Maar je wordt er misselijk
van!!! :S niet normaal...

xxx Tamara

Anoniem zei

Irène moet weer snel opknappen! KNUF van de voorzitter van de Rover Fanclub (hé, kun je dan ook tzt voorgedragen worden voor een lintje.. dat is immers een belangrijke vrijwilligersfunctie?!)

Tamara M. zei

Ja knappen we echt van op:P Nouja zolang ik deze week kan uitzingen vind ik het prima:)

xxx Tamara

Anoniem zei

Gaat wel alles goed met je?!
Lange tijd niets meer kunnen lezen, helaas...