dinsdag 24 april 2007

PGB

In het kader van 'hebben of niet hebben' gaan we het gewoon proberen.

Mijn vriendin M. werkt bij MEE en vroeg me een poosje geleden al eens waarom ik eigenlijk geen PGB heb aangevraagd. Ze dacht dat ik daar wel voor in aanmerking kon komen. Een van de taken van MEE is mensen die een PGB willen aanvragen hen hierbij ondersteunen. Nou ja, als zij het zegt...

De workshop op de Landelijke Ontmoetingsdag over het PGB kwam dan ook precies op tijd. Hans van der Knijff van Per Saldo zette alle regeltjes helder uiteen en loodste ons, met hier en daar een humoristische kwinkslag, door het woud van WMO, AWBZ en PGB.

Giteren hebben M. en ik de aanvraagformulieren ingevuld. We beginnen met een PGB uit de AWBZ voor ondersteuning. Ik ben erg benieuwd!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo Irene,

Hopelijk lukt het dat je een PGB krijgt, eigenlijk zou dat gewoon moeten, maar ja ze maken het ons hier gewoon een beetje moeilijker.
Gelukkig weten ze bij het CIZ steeds beter en meer over wat CF is.
Enne, snel opknappen, succes en beterschap,

groetjes Inge Wienen.