zaterdag 12 mei 2007

Baby Romy

Afgelopen september maakten we kennis met de vroegste versie van Baby Boontje. Het door mij voorspelde geslacht bleek onjuist, want op de laatste dag van februari van dit jaar bleek de voormalige foetus een meisje te zijn.

Met de wagen vol tassen, cadeautjes en hond togen we vanmorgen vrolijk richting Duitsland. Zonder al te veel oponthoud en met een verkwikkend dutje voor de bijrijdster arriveerden we zo'n 4 uur later bij het huis van onze vrienden. Het voltallig ontvangstcomité stond ons voor de deur al op te wachten. Ik was nog niet koud de auto uit of ik kreeg het schattige kindje al in mijn armen gedrukt. Altijd leuk! Rover's kleine hersenpan blijkt meer inhoud te hebben dan zijn beperkte omvang doet vermoeden. Hij wist nog van de vorige keer precies waar hij zijn moest en stond inmiddels ongeduldig bij 'de tweede la' in de keuken te kwispelen. Daar lagen de worstjes, zijn worstjes! Fenomenaal.









De baby ging van arm tot arm en al keuvelend vloeide de middag haast ongemerkt over in de avond. Terwijl J. in de keuken met het eten bezig was, deden A., Sjoerd en ik Romy in bad. A. sleepte noest de ene emmer water na de andere de badkamer uit. Ik oogstte onderwijl bewonderende blikken van Sjoerd toen hij mijn baby-uitkleed-vaardigheden ontwaardde. We waren bijna bij het rompertje aanbeland, toen een oorverdovende knal ons opschrikte. Het volgende moment bereikte een penetrante lucht onze neusgaten. Ik hoefde niet eens in kijkje in het beensgat van de luier te nemen om te constateren dat dit 10 weken oude kind zojuist haar hele darminhoud in het pampertje had gespoten. Als een doorgewinterde vader nam A. het schoonmaken van zijn dochter voor zijn rekening. Sjoerd en ik stonden er nog steeds een beetje beduusd bij. Zoveel geweld uit zo'n klein lijfje!














Het zou echter niet het enige kleine lijfje blijken waar veel geweld uit kwam...

Geen opmerkingen: