donderdag 14 juni 2007

Beter niet...

... Vragen, naar aanleiding van het zojuist aan mij vertelde verhaal over je eigen ziekte van Crohn: "Gebruik jij dan óók Prednison?" (Nee ik heb gewoon een dikke kop van mezelf!)

... Zeggen, als je de klok hebt horen luiden maar je weet niet waar de klepel hangt: "Oh, maar ik dacht dat je daar overheen kon groeien?" (Is er dan helemaal niks blijven hangen van al die CF-spreekbeurten op de lagere school?)

... Zeggen, met een stem vervuld van afschuw, tegen mijn moeder waar ik nota bene náást zit: "Bôh, wat is zij dík geworden!" (Ja lekker, doe mij nog maar een stukje vlaai. Ik hoor net dat ik het best kan hebben!)

... Verzuchten, tegen een stel waarvan je weet dat er een latente kinderwens aanwezig is, maar er weinig tot geen mogelijkheden zijn deze tot vervulling te laten komen: "Tja, mijn 2 kinderen zijn toch mijn handicaps!" (Toen waren we stil...)

... Toewerpen, als lodderig lui varken met drankkegel tegen een voor jou wildvreemde in een rolstoel: "Kapsonestrut! Jij misbruikt je handicap gewoon. Je buit hem uit!" (Maar die kenden we natuurlijk al.)

... Roepen, voor het geven van mijn 3 verjaardagszoenen: "Oeh, wat zit jij onder de puistjes!" (Shit, zie je wel! Ik had vandaag dus toch maar beter wél onder mijn dekbed kunnen blijven liggen...)

Door de jaren heen, zo hier en daar over me (ons) heen gekregen.
Gedeelde smart, is halve smart. Dus: wie vult aan?

3 opmerkingen:

Tamara zei

Degene in de rolstoel negeren, die 6 jaar Duits, frans en Engels heeft gehad en tegen degene erachter (die zo taaldyslectisch als mogelijk) in het Frans/Italiaans gaan zitten blaten welke kant we op moeten...

En dan vreemd op kijken als ik antwoord geef;)

xxx Tamara

Laura zei

Na het vertellen van wat cf dan eigenlijk inhoudt: "goh, dan ben jij natuurlijk wel heel erg zielig..".
En dan raar opkijken als ik en mijn vriend onze lach toch echt niet kunnen houden. Zie ik er zielig uit dan.....? Tja, ze vroegen erom ;)

Lousie zei

Ontdek ik opeens nog meer leuke lijstjes zeg!

* Beter niet heel jaloers tegen iemand met een gebroken kaak zeggen dat het wel ideaal is voor de lijn.
(dat is het wel, maar dat mag alleen ik maar denken. En ik wil mijn kaak best ruimen voor jouw ongeschonden exemplaar, hoor )