maandag 6 augustus 2007

Aan de slag!

Twee weken vrijaf konden we ons best permitteren. Dat moest ook wel, want we waren domweg allebei niet in het land. En daarna zouden we samen frivool de draad (of eigenlijk de barbell) weer oppakken.

Twee weken werden er drie. Drie werden er vier. Vier werden er vijf. Vijf werden er zes. Toen was de maat vol! Met iedere extra week uitstel, wordt het vooruitzicht op spierpijn (nog) erger. Bovendien hebben de jongens vorige week hun squashavond ook weer opgepakt. Dat konden we natuurlijk niet over onze kant laten gaan. Time for some action dus!

Omdat ik dingen die me niet genoeg interesseren op de een of andere manier altijd naar de diepste krochten van mijn brein weet te sturen, snorde ik voor aanvang van de les nog even snel het Les Mills instructiefilmpje op. Zodat ik in ieder geval weet wat er ook alweer wordt bedoeld met termen als squats (oh ja díe, behoorlijk niet leuk), lunges (ronduit kut en vrij onmogelijk, ik val elke les wel een keer om) en clean and press (erg leuk). En vooral met hoeveel kilo's pumpgewicht zich dat verhoudt. Al is dat in mijn geval niet zo'n bijster moeilijke rekensom. Gewoon aan elke kant van de stok met 1 kilo beginnen...

1 opmerking:

Mel zei

Ik ben ook al zo lang niet meer gaan pumpen dat ik niet meer durf, uit angst om om te vallen, in tweeën te breken of erger. Ik cardio me nu helemaal suf, maar wil eigenlijk gaan pumpen. Ga nu maar weer eens kickfun doen, wie weet durf ik ooit weer de body pump les in ;-)