maandag 27 augustus 2007

Ignite@Tivoli

Na vanavond weet ik echt 100% zeker dat het voorgenomen kabinetsplan om de horeca rookvrij te maken geen overbodige luxe is.
Ignite trad op in Tivoli en daar wilden we best op een doordeweekse avond voor naar Utrecht rijden. Daarnaast vind ik Tivoli zo'n tent waar je toch eens geweest moet zijn en tot vandaag was dat nog niet het geval. Twee vliegen in een klap dus.

Tivoli ligt midden in het centrum van Utrecht, pal aan de Oude Gracht en is vooral oud en lelijk. De poptempel zal in vroeger tijden vast een mooie accommodatie voor tal van artiesten zijn geweest; anno 2007 komt het helaas toch wat armetierig over allemaal. Alsof er iemand met een spuitbus vergane glorie in de weer is geweest.
Het luchtzuiveringssysteem laat zich het best omschrijven als 'niet'.
Om 21:30 uur stond Ignite op het punt te beginnen en was de donkere zaal getransformeerd in een benauwd, stikheet zweethok. Met lucht zo dik dat je er een trui van kon breien als je je naalden bij had gehad. Om enigszins bij de dampende, deinende mensenmassa uit de buurt te blijven, zochten we ons heil op het balkon. Daar was het nog het beste uit te houden. Toch kreeg ik na 3 kwartier puffen en meeblèren een licht gevoel in mijn hoofd. Als ik nu niet naar een gezonder oord vertrok, was het een kwestie van minuten voordat ik om zou kiepen. Met Sjoerd in mijn kielzog wankelde ik de trap af. De lucht benenden was nog dikker dan boven en happend als een vis op het droge manouvreerde ik me door heel veel nat katoen en nog meer lillend vlees. Gelukkig bereikten we snel genoeg een serie klapdeuren die ons in fases een steeds prettigere leefomgeving verschafte. In de verte hoorden we Zoli zingen en zo te horen was het einde van de show nabij. Na 6 optredens kun je de opbouw van hun set nagenoeg dromen.

Eensgezind besloten we dat het mooi was geweest. We hadden de jongens weer gezien, we konden naar huis. Ik kijk reikhalzend uit naar hoe zo'n optreden er vanaf 2008 uit gaat zien...

Geen opmerkingen: