dinsdag 25 september 2007

Restless Leg Syndrome

Hij zit nooit écht stil. Er beweegt altijd wel iets. Vaak zijn het alleen zijn voeten die hij hinderlijk langs elkaar wrijft, maar soms schudt hij met zijn hele benenwerk. Om nerveus van te worden.
Zelf zegt hij dat hij er niks aan kan doen. Dat hij dat al deed toen hij nog een klein manneke was. "Er is een naam voor hoor!", wees hij me een keer beledigd terecht toen ik hem voor de zoveelste keer vroeg eindelijk eens te stoppen met dat gewiebel. "Restless Leg Syndrome, en dat is een ziekte!". Toen viel ik helemaal van de bank van het lachen.

Dat het in ieder geval erfelijk bepaald is, ontdekte ik vanavond. Tijdens de verjaardag van zijn moeder zaten twee zussen van zijn vader ongemerkt aldoor met hun voeten te wippen. Toen ik van al dat gewiebel bijkans van de bank af trilde, merkte ik terloops op dat Sjoerd ook nooit stil zit. "Oh, maar dat heeft een naam hoor.", sprak een van zijn tantes monter. "Restless Leg Syndrome!"

Geen opmerkingen: